advies voor virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
thank you :thumb: :thumb: :thumb:

bedankt voor de info en de hulp :D
ben superblij met die handleidingen

(duurt wel lang he al bijna 40 minuten ,...):cool: :thumb:

dikke kus:love:
 
het werden er 4

3 trojans en die heeft ie automatisch weggehaald en er zit er nog 1 in,..die heeft ie niet weggehaald
belt.cap ofzo,.....
en het toeval wil dat dit een site is waar ik ben geweest , toen wim rigter overleed,..
zal ff kijken hoe of wat,..want ik weet natuurlijk nog niet hoe die dingen allemaal werken,....

maar nogmaals dank
 
Geplaatst door desperado1
want ik weet natuurlijk nog niet hoe die dingen allemaal werken
Ik ook niet. Ik heb die dingen nooit.:)
Maar Buffy en H@nsiePanzzzzer helpen iedereen van van alles af, overal en altijd.:)

Guus.
 
guus, ben je daar nog???
ik denk dat ik een probleempje heb,
toen ik de pc opnieuw opstarte, omdat ik een vernieuwde zone alarm nam,..
geeft ie aan:
internal virus database is out of order,
avg start dus niet op met de zone alarm.??
nu ben ik natuurlijk al mijn dingetjes en instellingen
van die andere alarmzone kwijt,..alles stond op nul

en ik weet dus niet hoe ik dit moet instellen:eek:
ik heb gewoon de instellingen gevolgd maar,....of dit goed is,......

nu staat er bij antivirus monitoring:
protection en antivirus : there is no anti virus running
that zone labs can detect???????
houdt dit in dat die avg niet goed gegaan is???
of moet ik die toevoegen bij zone alarm???

of kan ik beter een herstelpunt pakken?
 
Kan geen kwaad.
Trek je er even niets van aan.
Ik geef morgen uitgebreider antwoord.

Guus.
 
Geplaatst door desperado1
nu ben ik natuurlijk al mijn dingetjes en instellingen
van die andere alarmzone kwijt
Ja, maar ZA configureert zichzelf. Dus na een tijdje zul je geen venstertjes meer zien verschijnen van programma's die internettoegang vragen.
Geplaatst door desperado1
internal virus database is out of order
Dit betekent dat de database van AVG niet bijgewerkt is.
Dubbelklik op het ikoontje van AVG rechts onder in de taakbalk. Het AVG Control Center (klik hier) verschijnt. Ga naar het tabblad Update Manager en klik op de knop Update Now! De update wordt dan geïnstalleerd. Hierna kun je nog even een volledige scan uitvoeren.
Als je ADSL of kabel hebt, kun je de instellingen zoals je die op het screenshot ziet overnemen. Er wordt dan elke dag automatisch op een door jou ingestelde tijd ge-update.
Heb je een inbelverbinding, vink dan ook eventueel User confirms Dial-Up connection aan. Dan wordt er alleen verbinding gemaakt als je daar toestemming voor geeft.
Geplaatst door desperado1
nu staat er bij antivirus monitoring:
protection en antivirus : there is no anti virus running
that zone labs can detect???????
houdt dit in dat die avg niet goed gegaan is
Nee hoor. ZoneAlarm kijkt continu of er een virusscanner actief is, maar kent AVG Free Edition gewoon (nog) niet. Deze functie is nuttig maar niet onmisbaar. Gewoon uitschakelen en je niks aantrekken van de "Recommended action." :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
hallo, hehe daar ben ik weer,
ik kon dus al die tijd niet op het internet..:mad:
ik zie dat je al had geantwoord guus, maar ja die boodschap kreeg ik niet meer mee :mad:

het ging dus donderdag helemaal mis,...

ik heb eerst alles verschoond, buffy had het nog gecheckt en na scan en hijack was alles in orde.

ik dacht dan ga ik alle 5 jouw tips nemen en dan moet het allemaal wel goed beveiligd zijn..
nou alarm zone had ik al , en die spybot destroy ook!!
dus ik begon met die AVG,
ik had alles gedaan zoals de handleiding, en die bleek ook goed te zijn gegaan,..(op die melding na dan)

toen nam ik de vernieuwde ZONE ALARM,...
die bleek wel goed, maar mijn vorige gegevens, waren natuurlijk weg,..maar ja dat was dacht ik niet zo'n probleem,...

daarna heb ik spyblaster genomen en tot dat moment ook geen last,
en als laatste nam ik ad aware SE
ik was hardstikke happy en trots op mezelf en dacht je de volgende dag nog ff te bedanken,.......
maar toen kreeg ik snachts een melding en er stond, als je het wil laten werken dan moet je je pc ff opnieuw opstarten,......

tja en toen ging het dus mis, ik kwam het internet niet meer op,......
ik ben toen in die volgorde het er weer af gaan gooien,..maar niets bleek meer te helpen,..herstelpunten pakken mochten ook niet baten!!

ik heb toen maar van alles geprobeerd,....maar ja je kan niet op het net, dus kan ook niks vragen
ik heb zo geklungeld en geklooid dat het een puinhoop is geworden en ik dus alles weer opnieuw wil gaan doen,......
maar ik ben bang dat het weer zal gaan gebeuren,..
dus voordat ik eraan begin, wil ik vragen wat ik moet doen,...

chellofix deed het namelijk ook niet, die zei:

unable to create controle Tgagetm error1(536871035)

na vanmorgen weer contact te hebben opgenomen met chello, en stroom eraf en opnw doen,zei men, sorry je moet er iemand bijhalen want je hebt problemen met je firewall,.........
tja en je raadt het nooit, ik probeerde het nog eens en ik kon wel weer het internet op!!!!dus toch iets met de verbinding??!!

nu wil ik dus weten, in het geval het weer niet gaat lukken, wat ik dan kan doen,..
als ik namelijk een dns moest invullen om het te checken, bleek er bij die prompt, geen dns te staan!!
kan het dat dit het probleem is geweest??? en zo ja, wat moet ik daar dan invullen, als het weer gebeurd???

of waar denk je dat dit door is gekomen??

ik had dus helemaal geen internet verbinding meer en die LAN kon ik dus niet herstellen ook,...

sorry voor dit lange verhaal maar misschien dat iemand dit antwoord weet, of mij een tip kan geven,......
alvast bedankt

ik wacht nog wel ff af, met opnieuw proberen,....
groetjesss

:)
 
hee die guus,

een vraagje,

ik heb zojuist mijn c geformatteerd en xp er op nieuw opstaan.
buiten de updates van windows heb ik nog niets gedaan,
heb je lijstje met scanners en blokkers geistalleerd en gedraaid, aangezien ik ook wilde weten of er nog troep
op mijn andere partitie stond,
maar bij adaware se scan (het eerste wat ik heb gedaan
op de zojuist geformatteerde c schijf met de cleane en geupdate xp, geeft adaware es meteen 14 critical objects?!
12 alexa reg values
1 alexa regkey
en 3 tracking IE Cache entry s,

vraag is : wazzda nou?
 
ik heb ze maar een vinkie gegeven en weggehaald ,,maar hoe kan ik nou al 14 van die
prutsdingen er op hebben staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan