advies Win xp op compaq deskpro

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Ik overweeg mijn huidige win98SE besturingssysteem te vervangen door win xp home editie. Ik heb een ca. 4 jaar oude compaq Deskpro met een Intel(r) Celeron(tm) Processor met een 128 MB RAM intern geheugen en 2 gb harde schijf + 120 gb extra ingebouwd . Ik heb gehoord dat deze computer mogelijk erg traag zal draaien mt win-xp. Kan iemand mij hierover adviseren?

Hoi,

Dat klopt ja. De systeemeisen zeggen vanaf 128 Mb. Dit kan ook wel. Maar windows zal niet echt lekker draaien.

Ik zelf vind dat bij 256Mb Xp ook nog niet echt lekker loopt. Stel dat je toch wat zwaardere programma's laat lopen.

Aan te raden is 512 Mb. Maar dat is mijn mening.

http://www.watson.nl/Algemeen/win_xp_sys.html

Winnie, bedankt voor de vlotte reactie. Ik heb de side bekeken. Ik zou het intern geheugen met 128 MB mogelijk kunnen uitbreiden.
Vraagje ik heb een Intel(r) Celeron(tm) Processor. Is dit hetzelfde als een Celeron II processor, en waar kan ik zien hoe snel deze is?

Ik zou het intern geheugen met 128 MB mogelijk kunnen uitbreiden.

Dat is mooi anders trekt XP het echt niet.

waar kan ik zien hoe snel deze is?

-Dit kan je zien bij (geloof dat Win98 het zelfde heeft:p)Configruatiescherm> Systeem> Tabblad 'Algemeen'> Onderaan staat het geloof ik.

-En als dat niet lukt zou je altijd nog even het programma Everest kunnen downloaden. Even naar beneden scrollen en op 'accept' drukken.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&dlid=1&lang=en

Maar de 1e optie moet lukken;)
scu6
:thumb:

Ik heb (zonder geheugenuitbreiding) proefgedraaid met win-xp. Hoe meer programma,s ik installeerde des te trager werd mijn PC. Of een uitbreiding met (slechts) 128 MB soelaas biedt betwijfel ik. Een uitbreiding met 256 mb lijkt mij gezien de ouderdom en de hiermee gemoeid zijnde kosten geen goede investering. Ik modder nog wel een jaartje door met win98se. Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan