Adware en wat nu vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creon99

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Ik heb adware geinstalleerd en hij heeft gevonden:
63 nieuwe objects en een rode spin erachter .
Wat nu Wat moet ik nu doen? Door ziekte /medicijnen lukt het me niet om door een lap engelse tekst te lopen om er achter te komen wat ik moet doen. Kan iemand me helpen?
dit is een gedeelte van de logfile die erbij zit:
#:1 [kernel32.dll]
FilePath : C:\WINDOWS\SYSTEM\
ProcessID : 4293898127
Threads : 4
Priority : High
FileSize : 464 KB
FileVersion : 4.10.2222
ProductVersion : 4.10.2222
Copyright : Copyright (C) Microsoft Corp. 1991-1999
CompanyName : Microsoft Corporation
FileDescription : Win32 Kernel-kerncomponent
InternalName : KERNEL32
OriginalFilename : KERNEL32.DLL
ProductName : Besturingssysteem Microsoft(R) Windows(R)
Created on : 1-1-01
Last accessed : 13-3-03 23:00:00
Last modified : 5-5-99 21:22:00

Thanks,
Grietje

Je mag alles wat ad-aware vind verwijderen. Doe wel een een update voordat je scand.

Laatst bewerkt:
Adaware.

Ik zou het programma gewoon afsluiten en Spybot installeren.

Adware is niet actueel meer en loopt dus achter de feiten aan.

Spybot kun je hier downloaden.

indien je toch Adware wil gebruiken dan raad ik je aan om een backup te maken van de bestanden die je wil verwijderen.
(deze optie draagt Adware vanzelf aan)

Je bent in ieder geval besmet met Spyware en je doet er goed aan om een recente scanner zoals Spybot te gebruiken.

Suc6

THANKS

Ik ga nu spybot installeren, ben wel geschrokken van zoveel ellende op mijn pc hoor ;-)).
Ik had ooit zone alarm geinstalleerd, maar vorig jaar heb ik veel ellende gahad met mijn chello account, en moest toen op het advies van chello Zone alarm verwijderen. geeft zone alarm en chello nog steeds problemen? en bescherm ik mijn pc genoeg als ik zone alarm installeer? kan iemand mij advies geven?

vast bedankt,
Groten Margriet

Firewall en breedband providers

Ik moet er vaak om lachern maar eigenlijk is het triest.

Indien je een probleem hebt met je kabel of Adsl verbinding dan ligt het volgens de helpdesk vaak in eerste instantie aan je firewall, zelfs als je er nog nooit een geinstalleerd hebt. :confused:

Indien je ZA. volgens de standaard settings installeerd dan mag Chello geen moeilijkheden geven en zal ZA. bij iedere toepassing die het internet wil benaderen netjes vragen of je daar voor toestemming wil geven.

Suc6

Wat AdAware betreft............die halen de achterstand al aardig in. Ze haalden weer meer weg dan Search and Destroy bij mij.
Ik draai ze beiden.
Trouwens Margriet, je kunt AdAware in het Nederlands zetten hoor. Moet je misschien even dutch downloaden van de site.

Als je S &D hebt moet je onder Bestandsindeling de onderste 3 vinkjes weghalen.

Adaware

Dan heb ik die dus gemist.

Kan gebeuren.... :)

Grtz.

Re: THANKS

Geplaatst door Margriet Derksen
Ik had ooit zone alarm geinstalleerd, maar vorig jaar heb ik veel ellende gahad met mijn chello account, en moest toen op het advies van chello Zone alarm verwijderen. geeft zone alarm en chello nog steeds problemen? en bescherm ik mijn pc genoeg als ik zone alarm installeer? kan iemand mij advies geven?
vast bedankt,
Groten Margriet

Margriet Derksen,
Je moet Chello dus vooral niet geloven. Ik heb bij een internet provider gewerkt en onze policy was: als een klant problemen heeft met de verbinding, dan moeten we van de klant af door te zeggen dat het aan zijn/haar firewall ligt en dat die gedeinstalleerd moet worden eerst. Zo gaan de telefoontjes sneller op de helpdesk omdat de agents die op de helpdesk zitten met tijdsdruk zitten en dit is een goede manier om een telefoontje dan snel af te handelen.
De enigste reden dat een internet provider niet zou willen dat je een firewall hebt is omdat ze je dan niet kunnen pingen. Dat wil zeggen dat ze niet kunnen zien dat je online bent of niet.

Dus wat je altijd moet doen voordat je Chello belt is zonealarm tijdelijk uit zetten en dan moet je tegen ze zeggen dat je geen firewall hebt, zodat ze je klacht serieus nemen. Zo kunnen ze jou pingen en zien wanneer je online bent.
Nadat je klaar bent aan de telefoon met Chello, dan zet je zonealarm weer aan.
Het feit dat je geen internet verbinding hebt, kan ook wel het gevolg zijn van de configuratie van je firewall, maar je bent er snel achter of het aan je firewall ligt of niet door gewoon je firewall even uit te zetten. ALs je dan online komt, dan ligt het dus aan de configuratie van je firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan