Adware op Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vetblad

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Hallo,

Ik heb voor spyware Ad-aware Free 2008 maar hij doet het helemaal niet goed op Vista ongeveer in het begin stopt hij met scannen nou ja stoppen het lijkt dat de scan door gaat maar na 2 uur zie je ook dat hij al 2 uur op het zelfde bestandje blijft hangen.

Kan iemand mij helpen?

Dag Vetblad

Het hele programma verwijderen in configuratiescherm en opnieuw downloaden en installeren. Kost alles bij elkaar een paar minuten. Het is echt zinloos om de oorzaak te gaan zoeken.

heb je trouwens last van virussen / spyware / pop ups? Of scan je voor de lol?

Ik veronderstel dat de TS een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse (afhankelijk van het surfgedrag) scan doet zoals iedereen hoort te doen. Niemand scant voor de lol maar je moet niet wachten op popups voor je gaat scannen en als je niet scant kan je ook al moeilijk weten of je nou wel degelijk spyware hebt of niet. En virussen daar doet Ad-aware ook niet echt iets mee;) daar heb je een AV voor nodig.

ja maar het kan zijn dat die last heeft van spyware, dan kan je daarnaast nog met de volgende gaan scannen, die is veel beter en vele maler sneller op het vinden van malware vind ik

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Ik ben ooit geinfecteerd geweest door spyware die Ad-aware vond en kon verwijderen.
MBAM kon deze echter niet eens vinden!

Een beter alternatief is SuperAntiSpyware. Maar die doet er veel te lang over dus Ad-aware lijkt me een verstandige keuze wat betreft spywarebescherming.

nouu dan ben je denk 1 van de weinige, tegenwoordig raad ik mbam aan, en bijna bij iedereen vind die wat en is het probleem dan weg. Mbam word ook aangeraden door die experts bij hijackthis.nl

Natuurlijk scan ik niet voor de lol!!:rolleyes: Ik scan omdat het belangrijk is om spyware en al die troep te verwijderen. Enne ik heb al eens Adaware opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet. Zelf 2007 en 2008 werken niet.

dus je hebt spyware op je pc bedoelde ik?

heb je spyware op je pc?

Te proberen opties:

1. systeemherstel
2. format C:
3. ander antispywareprogramma gebruiken, zoals SuperAntiSpyware, maar die doet er wel heel lang over om de pc te scannen.

Allereerst moeten we ff je internet schoon maken:
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Ga nu hieronder verder

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.

Uhhm... Ik heb geen last van Spyware maar soms heb ik wel wat op mijn pc. Maar ik scan om de week wel om het erge te kunnen voor komen. Maar ik heb hem weer op nieuw geïnstalleerd maar nog dee hij het niet goed... enne heel erg bedankt voor al het hulp maar ik ben erg voor zichtig met downloaden van anti spyware en adware en malware spul.. Ik wil mijn pc zo schoon en snel mogelijk houden!!;) dus ik kijk wel of ik die Malwarebytes en superspyware scan download... maar wel erg bedank voor de hulp. Maar Hoe bedoel je internet schoon maken??? Want ik heb Tune Up voor het schoonmaken van mijn PC en Register en CCleaner voor de Browsers schoon maken zoals FireFox 3 en ik gebruik vaak Your Uninstaller voor het compleet verwijderen van progamma's. Ook heb ik nCleaner voor junkfiles en overige schoonmaak. Zo dat was dat:D:D:D:D:shocked::shocked: owwww nog een ding... Ik gebruik McAfee Quick clean voor het verwijderen van gewiste bestanden die nog op de pc staan...

Laatst bewerkt:
oke, ik zou zowiezo een keer mbam laten lopen, en dan een snelle scan doen. Vaak haalt die wel wat weg, het is een heel goed programma!. En heel snel met scannen

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Ik zou het wel prettig vinden als we weer on topic kunnen gaan. Adaware is een prima programma maar ik loop met Vista (64bit) tegen hetzelfde probleem op als @vetblad. Ik zou gewoon Adaware willen gebruiken omdat dat goed (als het werkt).

Natuurlijk scan ik niet voor de lol!! Ik scan omdat het belangrijk is om spyware en al die troep te verwijderen. Enne ik heb al eens Adaware opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet. Zelf 2007 en 2008 werken niet
Dit heb ik ook ervaren. Het zou dus wel prettig zijn als we weten hoe we hier omheen kunnen!

Ron

Vista wordt btw standaard met Advertentie Software geïnstalleerd:
Norton Security Center voor 90 dagen
Microsoft Office 2003 voor 30 dagen
Yahoo toolbar
en de concurrent van Yahoo: Google Toolbar

En dan benoem ik maar even niet alle Microsoft producten die standaard meegeleverd worden . . .
Okay, eentje dan:
Op een Vista Home edition staat Microsoft Buisness Bla software ;) hehehe.

Anyway, antwoord op je probleem:
Hitman Pro
Vink de Spysweeper en de Doctor Spy uit (die mag je maar beperkt gebruiken) Staat ook een gratis virusscanner bij. Maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Verder installeer als Firewall: Zonealarm
en als virusscanner: Antivir.
Beide gratis, beide lightweight sollutions. Werken erg prettig en makkelijk.

Vista wordt btw standaard met Advertentie Software geïnstalleerd:
Norton Security Center voor 90 dagen
Microsoft Office 2003 voor 30 dagen
Yahoo toolbar
en de concurrent van Yahoo: Google Toolbar

En dan benoem ik maar even niet alle Microsoft producten die standaard meegeleverd worden . . .
Okay, eentje dan:
Op een Vista Home edition staat Microsoft Buisness Bla software ;) hehehe.

Anyway, antwoord op je probleem:
Hitman Pro
Vink de Spysweeper en de Doctor Spy uit (die mag je maar beperkt gebruiken) Staat ook een gratis virusscanner bij. Maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Verder installeer als Firewall: Zonealarm
en als virusscanner: Antivir.
Beide gratis, beide lightweight sollutions. Werken erg prettig en makkelijk.

Het topic gaat over ad-aware op Vista, dus wat is dan de oplossing?

En over Hitmapro zijn de meningen verdeeld, hier zit of zat ook ad-aware in. Werkt het op die manier dan wel?

Ron

eigenlijk als je zeker wilt zijn, dat je geen virussen en spyware hebt, kan je een hijack logje maken. Dan weet je 99% zeker dat je geen virussen / spyware hebt, of juist wel! (experts kunnen dit zien via een simpel logje)

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Eerst ff snel registreren op de forum (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

Zeg ff wanneer je hem geplaatst hebt (geef desnoods een link naar je topic)

Zou de 64bitsversie van windows misschien de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Ik heb in vista namelijk geen problemen maar maak wel gebruik van ad-aware 2008.
@vetblad: heb je vista 32 of 64 bits?

@engelienart: Vista wordt niet standaard met die software geïnstalleerd. Het kan zijn dat de fabrikant van je pc die software er standaard opzet. Maar in een vistainstallatie van microsoft zelf zal NOOIT norton of office zitten...
Je doet er zelfs goed aan om norton er gewoon af te gooien...
En op een home edition zal eveneens geen bussinessoftware draaien. (toch niet standaard)

Hitman Pro gebruik je ook best niet!

En plaats niet zomaar een HJT-log!! Dat doe je alleen als je echt niet meer uit de problemen komt (als je spyware blijft terugkomen en je het niet verwijdert krijgt met aangereikte oplossingen).
Als je zomaar een HJT-log op zo'n forum plaatst maak je echt misbruik van de goedheid van de HJT-helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan