Adware op Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@engelienart: Vista wordt niet standaard met die software geïnstalleerd. Het kan zijn dat de fabrikant van je pc die software er standaard opzet. Maar in een vistainstallatie van microsoft zelf zal NOOIT norton of office zitten...
Je doet er zelfs goed aan om norton er gewoon af te gooien...
En op een home edition zal eveneens geen bussinessoftware draaien. (toch niet standaard)

Ik ben het met je eens dat Norton, Yahoo en Google Toolbar door de fabrikant meegeleverd worden. Maar Er stond echt MS buisness software op. MS C++ en nog meer van dat soort programmas. Misschien dat de fabrikant dat erop zet. Maar de MS producten zullen toch echt niet zonder MS's toestemming erop gezet worden? En het was een Vista Home Edition met ik weet niet meer precies wat voor een Buisness software, maar Buisness was het zeker weten.

Terug naar het onderwerp:
Ik heb nog nooit problemen gehad met Hitman Pro. Dat er Adware in Hitman Pro zat klopt niet precies. Ik weet wel dat er bepaalde Virusscanners dachten dat er een virus zat in Hitman Pro, maar dat waren valse meldingen. Later is dat opgelost. :) Zowel virusscanner ontwikkelaar als hitman Pro erkenden de error.

Verder heeft Hitman Pro wel standaard een Virusscanner (NOD32) en wat spyware scanners die het slechts 30 dagen doen. Die schakel ik altijd uit in "instellingen". Het zijn Spy doctor en ik dacht Spysweeper. Die gewoon niet gebruiken :)

Binnenkort komt Hitman met versie 3 aanzetten, waarin geen software van derden wordt geinstalleerd. Ik ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.

Indien er MS-software opstaat die niet standaard in windows zit heeft fabrikant deze erop gezet. MS verkoopt deze producten en de fabrikant van de laptop heeft deze software dan gewoon gekocht van MS om met de laptop mee te leveren. Punt blijft dat het niet in een standaard windows installatie zit.

Indien er MS-software opstaat die niet standaard in windows zit heeft fabrikant deze erop gezet. MS verkoopt deze producten en de fabrikant van de laptop heeft deze software dan gewoon gekocht van MS om met de laptop mee te leveren. Punt blijft dat het niet in een standaard windows installatie zit.

Even voor de goede orde:
Dit is niet het belangrijkste punt waar ik het over wilde hebben:
Hitman Pro werkt erg goed. Voor het beschermen van je PC adviseer ik mensen altijd 5 dingen:

1,- Installeer Firefox
2,- Installeer Zonealarm of Comodo Firewall (schakel windows Frewall uit, die werkt niet zo goed als deze twee. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Zonealarm, maar Comodo schijnt iets beter te zijn)
3,- Installeer Antivir, de beste gratis virusscanner (of koop Kaspersky, de beste virusscanner)
4,- Installeer Hitman Pro (Maar Hijackthis lijkt me ook goed om er extra bij te hebben)
5,- Installeer Thunderbird als emailclient, ipv MS Outlook/Outlook Express

Hiermee hou je je PC redelijk save. Redelijk want het blijft natuurlijk Windows ;)
Verder de gebruikelijke tips:
Klik niet elke link aan die je toe gestuurd krijgt, open niet alle bijlages in emails van onbekende afzenders. Neem geen snoepjes van vreemden aan. ;)

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het probleem op gelost is. @Vetblad: Kan daar een update van komen?

Niet mee eens...

Hitman pro zit vol spyware, dat is algemeen geweten.
En HJT heb je alleen nodig indien je een HJT-log nodig hebt.

En waarom is windows maar 'redelijk' save?

Even voor de goede orde:
Dit is niet het belangrijkste punt waar ik het over wilde hebben:
Hitman Pro werkt erg goed. Voor het beschermen van je PC adviseer ik mensen altijd 5 dingen:

1,- Installeer Firefox
2,- Installeer Zonealarm of Comodo Firewall (schakel windows Frewall uit, die werkt niet zo goed als deze twee. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Zonealarm, maar Comodo schijnt iets beter te zijn)
3,- Installeer Antivir, de beste gratis virusscanner (of koop Kaspersky, de beste virusscanner)
4,- Installeer Hitman Pro (Maar Hijackthis lijkt me ook goed om er extra bij te hebben)
5,- Installeer Thunderbird als emailclient, ipv MS Outlook/Outlook Express

Hiermee hou je je PC redelijk save. Redelijk want het blijft natuurlijk Windows ;)
Verder de gebruikelijke tips:
Klik niet elke link aan die je toe gestuurd krijgt, open niet alle bijlages in emails van onbekende afzenders. Neem geen snoepjes van vreemden aan. ;)

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het probleem op gelost is. @Vetblad: Kan daar een update van komen?

Wat is dit nou voor onzin.

1) Waarom zou ik firefox nemen als IE7 voldoet; dit topic geeft daar geen aanleiding toe
2) Waarom zou ik zonealarm nemen als ik met MS firewall geen problemen heb; dit topic geeft daar geen aanleiding toe.
3) Antivir is goed, maar bijvoorbeeld AVG voldoet ook prima; dit topic geeft geen aanleiding om Antivir te installeren
4) Sommige componenten van Hitmanpro zijn goed; bijvoorbeeld AdAware. @Engelienart: blijf nou eens on-topic en kom met een oplossing voor het niet werken van Ad Aware op Vista 64 bit in plaats van al deze overbodige onzin
5) Was mankeert er aan Outlook/Outlook Express/Windows Mail; dit topic geeft geen enkele reden om iets te veranderen

Met de standaard MS tools, een goed spamfilter bij de provider en een goede virusscanner blijf je goed schoon. En om het af te maken kan je af en toe eens scannen. Bijvoorbeeld met Ad Aware. Helaas geeft (of gaf?) dit problemen

Ron

Wat is dit nou voor onzin.

1) Waarom zou ik firefox nemen als IE7 voldoet; dit topic geeft daar geen aanleiding toe
2) Waarom zou ik zonealarm nemen als ik met MS firewall geen problemen heb; dit topic geeft daar geen aanleiding toe.
3) Antivir is goed, maar bijvoorbeeld AVG voldoet ook prima; dit topic geeft geen aanleiding om Antivir te installeren
4) Sommige componenten van Hitmanpro zijn goed; bijvoorbeeld AdAware. @Engelienart: blijf nou eens on-topic en kom met een oplossing voor het niet werken van Ad Aware op Vista 64 bit in plaats van al deze overbodige onzin
5) Was mankeert er aan Outlook/Outlook Express/Windows Mail; dit topic geeft geen enkele reden om iets te veranderen

Met de standaard MS tools, een goed spamfilter bij de provider en een goede virusscanner blijf je goed schoon. En om het af te maken kan je af en toe eens scannen. Bijvoorbeeld met Ad Aware. Helaas geeft (of gaf?) dit problemen

Ron

Wat is dit nu voor onzin: Het topic gaat over het scannen van je PC om die te beschermen tegen SPAM en spyware. Met de oplossingen die ik je geef bescherm je je PC het beste tegen je PC. Dat is ERG ONTOPIC.

Waarom FF ipv Iexplore? Omdat Iexplore oa gebruik maakt van directx. Dat is een handige tool in Iexplore waarmee anderen van afstand software op je PC kunnen installeren! Zoals (ONTOPIC) spyware en virussen.
MS firewall is minder goed dan een echte firewall en derhalve beschermt zonealarm je beter tegen hacker aanvallen dan Windows Firewall. Hackers die spyware en virussen op je PC zetten

AVG werkt niet zo goed als antivir. Zoek maar op Google naar review antivir en AVG

Ad-awre werkte nog niet op windows Visa 64bits. Gelukkig nu wel.
Ik gaf je andere oplossingen ipv ad-awre om je te helpen.

Outlook Express en MS Outlook (windows mail?) hebben veel veiligheidslekken, waardoor spyware en virussen op je PC kunnen komen. Thunderbird is veiliger.

Maar goed, ik zal je niet meer van advies dienen. Als je niet naar me wil luisteren en je PC zit straks weer vol met Spyware en andere rotzooi, dan zou ik mijn advies nog maar eens doorlezen als ik jou was.

Laatst bewerkt:
@Engelienart:

1)Hierin geef ik je gelijk.
2)Hiering ook, al zijn er naast Zonealarm andere goede Firewalls zoals comodo of SPF, alles beter dan de windows firewall
3)Het hangt er maar vanaf welke review en test je bekijkt. Theoretisch kan antivir dan wel beter zijn maar bij de meest nauwkeurige tests komt AVG er statistisch gezien als de beste uit...
4)Hitmanpro is geen alternatief voor Ad-aware aangezien er zelf spyware inzit. Enkel S&D en SAS zijn goede alternatieven voor als Ad-aware niet werkt.
5)Toegegeven, microsoftproducten hebben veiligheidslekken. Maar dat is zo bij alle software. Hoewel ik IE zou afraden is er bij OE en WM geen enkel probleem als je maar verstandig omgaat met je e-mail. Hou er ook rekening mee dat microsoft 1 van de softwareproducenten is die als snelste met een oplossing voor zulke veiligheidslekken komt.

We zijn heel erg curieus naar je advies maar neem ook ons advies ter harte en gebruik bijv. geen hitmanpro en ga AVG niet halsoverkop vervangen door Antivir.

Als niemand er bezwaar tegen heeft dan wil ik graag reageren op Vis Ta ook al is dit gedeeltelijk off topic :)

Ik ben wel nieuwsierig naar je opmerking dat er in Hitman Pro zelf ook spyware in zit. Ik gebruik het al een hele tijd. Dit forum is het eerste waarvan ik hoor dat Hitman Pro spyware heeft. Als dat zo is, dan hoor ik graag hoe ik daar van af kan komen, of welke software ik moet gebruiken om dit te detecteren.
(update: ik heb op het web gezocht naar hitman pro en reviews en dergelijke, ik heb 1 goede review gelezen:
http://www.surfing-safe.com/spyware/hitmanpro.php#aso Dit geeft een helder beeld van wat Hitman Pro doet. Kennelijk heb ik me vergist wat Hitman Pro betreft. Er staan een aantal goede argumenten om HMP niet te gebruiken. Hoewel HMP geen spyware bevat, heeft het wel een aantal nadelen die ik vervelend vind)

AVG of Antivir. Tja beiden zijn wel okey, dus als je liever AVG hebt. AVG ontwikkelt zich ook steeds verder, dus ik kan misschien nog met wat oude vergelijkingssites in de war zijn.

Wat betreft OE en WM: ja, als je verstandig omgaat met inkomende mail, heb je minder problemen. WM ken ik niet zo goed, maar ik weet van OE dat deze executables soms automatisch uitvoert en daarom af te raden is.

Nog even over je opmerking: "Hou er ook rekening mee dat microsoft 1 van de softwareproducenten is die als snelste met een oplossing voor zulke veiligheidslekken komt."
Microsoft geeft maar 1 keer per maand patches uit. En er zijn nog steeds veiligheidslekken die nog niet gepatched zijn. Dus ik ben het hier niet met je eens :)

Maar ik wil niemand Windows afraden. Het heeft zo zijn voordelen. En Ad-aware heeft een 64bits versie af, dus hoera :)

Laatst bewerkt:
Wat betreft AVG en Antivir: staar je niet blind op het feit dat Antivir meer functies heeft dan AVG. Dat wil niet zeggen dat AVG statistisch gezien geen betere bescherming biedt, want dat doet het.

Microsoft komt bovendien met heus wat meer updates e.d. dan 1 keer per maand. Het is enkel dat malwaretooltje dat bij de updates zit en elke maand ongemerkt gedraait wordt dat slechts 1 keer per maand voorkomt. Maar de overige beveiligingsupdates komen continu door.

Wat betreft AVG en Antivir: staar je niet blind op het feit dat Antivir meer functies heeft dan AVG. Dat wil niet zeggen dat AVG statistisch gezien geen betere bescherming biedt, want dat doet het.

Microsoft komt bovendien met heus wat meer updates e.d. dan 1 keer per maand. Het is enkel dat malwaretooltje dat bij de updates zit en elke maand ongemerkt gedraait wordt dat slechts 1 keer per maand voorkomt. Maar de overige beveiligingsupdates komen continu door.

Ik zocht nog een vergelijkingssite voor AVG en Antivir :) Misschien heb je een tip? Waar ik dit kan lezen?

Op je antwoord niet maandelijkse updates:
http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Microsoft+geeft+zeven+updates+uit+op+maandelijkse+patchdag

http://www.nu.nl/news/1377882/53/rss/Twee_updates_op_maandelijkse_'patchdag'_Microsoft.html

http://tweakers.net/nieuws/35657/maandelijkse-virusdetectie-en-verwijdertool-van-microsoft.html

Of is het voor Vista anders dan voor XP? Aha:

http://www.microsoft.com/communitie...&p=1&tid=8f427bc6-cdd0-4cfb-892e-37f1a1d9bf7b (even negeren dat het om een niet werkende update gaat. Het ging mij om de term weekly)

Weekly update. Dus voor Vista vaker dan voor XP?
Ik zocht eigenlijk de officiele Microsoft aankondiging waar in staat dat ze ipv zsm patches te verstrekken, dit 1 keer in de maand doen. Deze kon ik helaas niet vinden :) Dus ik kan het niet anders bewijzen. Maar ik denk dat mijn opmerking over maandelijks slaat op XP en dat Vista vaker wordt gepatched. Klopt mijn veronderstelling?

PS ik wou je een pm sturen, maar ik ben geen verenigingslid.

Laatst bewerkt:
In Vista komen de updates op onregelmatige tijdstippen, soms 3 dagen achterelkaar en soms een tijdje niet. Zit niet echt een patroon in

Ron

Ah ok, bedankt :) Zelf heb ik geen Vista. Alleen Windows XP en Linux (Ubuntu en Debian)
Windows XP is maandelijks en Linux updaten doe ik handmatig. Er is elke dag wel weer wat verbeterd/aangepast. Maar is wel interessant om wat dingen te lezen over Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan