Adware probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer55308

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
37
Beste,
Normaal gesproken kan ik problemen op mijn computer zelf wel oplossen maar dit is een hardnekkige dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb last van een of ander adware programma. Als ik op een webpagina zit en ik klik ergens opent er vaak ineens een pop ups. (ook gewoon op bijvoorbeeld helpmij.nl).
Verder krijg ik bij google zoekopdrachten, reclame die er eerst nooit was.
Ook krijg ik op websites hyperlinks in tekst die er voor andere mensen zeg maar niet staan. Alleen ik zie deze links.
Al deze klachten bevatten iets van 'powered by dealwithit' maar ik heb er nog weinig over kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie tips hebben!
Virusscan en Ccleaner hebben ook al gedraaid.

Mvg,
Philip
 
Die hyperlinks in teksten heb ik ook wel is gehad, bij mij was het een extensie die zich in Chrome had geïnstalleerd.
 
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gekeken op mijn chrome apps, maar niets kunnen vinden. Ik heb meerdere scanners er op los gelaten, maar zonder succes. Ik heb de default map van Chrome een andere naam gegeven, zodat het opnieuw gemaakt moest worden, en de pop-ups blijven.

Er zijn wel een paar sites te vinden die over dit programma gaan, maar daar wordt standaard Spyhunter 4 aangeraden, wat een soort van rogueware is.

Het staat ook niet in de control panel > programs and features, dus op die manier krijg ik het ook niet verwijderd.

Even deze twee programma's laten draaien en dan kijken of het geholpen heeft.

https://www.malwarebytes.org/

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Beide geprobeerd, beide zonder resultaat.
 
Wat spotnl zei ook al allemaal geprobeerd inderdaad. De programma's nog niet maar als het bij hem al niet werkt..
 
Dan raad ik jullie beide aan een bezoekje te brengen aan www.hijackthis.nl en daar een log te plaatsen en deze te laten analyseren door de experts aldaar. Zij zullen jullie dan stap voor stap verder helpen.

Wij stellen het op prijs als jullie even laten weten hoe het gegaan is of de link naar jullie topic aldaar even hier plaatsen.
Lees sowieso eerst deze link even.....

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=24197
 
Kan even duren inderdaad, men heeft het druk daar maar zie dat je inmiddels geholpen wordt.
 
@Spocky, lees even de eerdere berichten, ja dus !

Hij wordt inmiddels uitgebreid terzijde gestaan op Hijackthis :thumb:
 
Ok, het heeft even geduurd, maar bij mij zijn de problemen sinds gisteren opgelost.

Wat geholpen heeft is het stopzetten en wissen van de gesynchronizeerde Chrome-gegevens. Dit doe je door naar het Dashboard te gaan, in te loggen met jouw google account en bij Chrome-sync op Chrome-synchronisatie beheren te drukken. Daarna kun je de gegevens stopzetten en wissen.
 
Irritant

Ik had dat probleem ook 2 maanden geleden.
Was namelijk mee gedownload toen ik een bepaalde software had gedownload.
Er waren overal gelijk reclame banners in google chrome en die moest ik elke keer als ik mijn computer opnieuw opstartte weer verwijderen uit de extensies in google chrome.
Zwaar irritant...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan