Aero thema lag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takazuma

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Berichten
7
Hallo,

Ik heb na een lange tijd Windows 10 gisteren toch maar weer besloten terug te gaan naar Windows 7. Ik heb een volledige "clean install" gedaan, en loop nu tegen het volgende probleem aan :

Het aero thema zorgt ervoor dat mijn PC gaat 'laggen'. Het is niet onbruikbaar maar het stoort wel, wanneer ik een window mini- en maximse dan lijkt het alsof die animatie een beetje stottert. Ik heb al twee volledige PC scans gedaan ( met AVG en Anti Malwarebytes ) en daar is niks uitgekomen. Ik draai nu momenteel de Windows 7 Basic thema en dat draait gewoon goed. Ik draai overigens twee monitoren, eentje op 1920x1080 en eentje op 1280x1024.

PC Specs:

Windows 7 Ultimate 64 Bit
AMD FX-4100 ( Quad-Core )
8GB DDR3 RAM
Gigabyte GA-78LMT-USB3
NVIDIA Geforce GT640 2 GB


Ik heb het gevoel alsof dit aan mijn videokaart ligt ( Nvidia GT 640 2 GB), hoewel ik wel de nieuwste drivers heb geinstalleerd.

Hebben jullie een oplossing, of een idee waar dit misschien aan zou kunnen liggen?
 
Laatst bewerkt:
Probeer aero eens uit te schakelen en kijk dan of het beter gaat.
Kan inderdaad zijn dat je videokaart het niet lekker meer trekt.
 
Zoals ik al zei draai ik nu Windows Basic theme, en dat gaat prima tot nog toe. Dat die het niet meer trekt lijkt me stug, aangezien Windows 10 perfect draaide.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Hoi Takazuma

Kijk maar of je überhaupt een van Aero thema's aanklikken kan ??? :( ?

Aero.jpg

P.S. Als ik maar goed heb je moet Aero functie ALS je die hebben wil ( ! ) .... op paar ( niet slechts op een plek ! ) plekken in Windows 7 IN-schakelen ... !

AERO !.jpg <<== Dit is een van nog twee ( denk ik ! ) bijv. redelijk onbekend voor vele mensen ! AERO ! !.jpg <<= Dit is tweede ....:eek: en derde heb ik kwijt weet nie meer ...:(
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Het probleem is niet dat ik Aero niet in kan schakelen, maar dat als ik aero heb ingeschakeld dat hij dan een beetje stottert en mijn PC een beetje trager maakt. Niet onbruikbaar traag, maar gewoon dat de animaties die bij Aero horen, een beetje stotteren. Alsnog bedankt voor Uw reactie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Ach ooke in dit geval ben bijna zeker als je nu installeert DirectX-runtime-bestanden voor eindgebruikers vervolgens meteen als je PC her-starten zal, dat probleem opgelost zal worden ..:(

P.S. Ook als je die NIET nodig hebt installeren nu of HER-installeren geen kwaad kan ! bovendien ook ( neem ik aan dat je weet ? ) jouw monitor vernieuwing 's frequentie moet ook op zn' hoogst staan ( van belang ! ) ..

Vernieuwings Frequentie !.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nope, tijdens het installeren zegt 'ie dat er een nieuwe versie is. Ook na de herstart merk ik geen verschillen met daarvoor. Als het goed is staat mijn monitor al op die frequentie, ik heb namelijk in die twee jaar dat ik 'm heb nooit aangepast en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Ook als je maar nieuwe versie hebt, via deze installatie krijg je update daar waar systeem dat nodig heeft voor Direct X dus op verdere installatie als je maar klikt ...heb je dus installeren wel geklikt ? :(

Verder ALS jouw monitor toch op zn' hoogst vernieuwing's frequentie wel staat, en alles dat plus DirectX te updaten niets helpt .....:( ben bang dan dat iets meer aan de hand met prestatie, .... van je videokaart aan de hand is ....:(

:( of met monitor zelf ??
 
Laatst bewerkt:
Er staat dat ik de nieuwste versie al heb, en dat een installatie verder dus niet nodig is. Ik kan nergens anders op klikken dan op "finish" en dus kan ik ook niks installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Och ? oke dan is blijkbaar met Direct X functie in jouw systeem alles in orde, ik heb dus geen ideetje meer dat ik verder voorstellen kan en dat die evt. helpen zal ... sorry ? :(
 
@Takazuma

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op bericht" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige reactie reageert en niet de "quoteknop".

Succes verder met je vraag.
 
Hoi Takazuma

Kijk even, ...het heeft weinig met jouw kern probleem wat te maken maar denk wel dat zoiets is goed om te weten ...

Muis.jpg <== Liever altijd zoiets UIT-schakelen ! af/ en toe verstoord Aero thema wel !

( :D trouwens ...... dat is evt. en toch ( derde weet nog steeds niet ) 4-de plek waar je Aero inschakelen kan ! )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan