Aero VPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
808
Hoi allemaal, ik heb al half google afgezocht... en van alles gevonden, maar het lukt mij niet om aero te gebruiken met mijn virtuele PC.

Ik heb een ATI Radeon HD 4350, 4GB geheugen, Windows Vista Home premium 64-bit, VPC 2007. het is Windows 7 32-bit.

ook als ik via Remote Desktop werk, werkt aero niet.
 
Via remote desktop gaat dat inderdaad niet werken en voor zover ik weet met Virtuele pc ook niet. Met Virtuele pc wordt er meestal een "Onboard videokaart" gesimuleerd. Bij de Xp-mode van Windows 7 is dat een S3 Trio 32/64.
 
Via remote desktop gaat dat inderdaad niet werken en voor zover ik weet met Virtuele pc ook niet.

maar op internet staat overal dat je via remote desktop aero kunt gebruiken als de host-pc aero ondersteund :confused:
 
Zal dat eens testen op mijn werk, als ik mijn UPC verbinding weer heb. Volgens mijn kreeg ik de gewone "ALT+TAB" venster als ik Windows toets+tab gebruikte in remote desktop of kreeg ik de Aero van mijn laptop waar ik op werk.
 
maar op internet staat overal dat je via remote desktop aero kunt gebruiken als de host-pc aero ondersteund :confused:

Jij geeft nu eigentlijk al een antwoord op je eigen vraag. Je host pc is die virtuele pc en niet je fysieke. Het enigste wat de virtuele pc van je fysieke gebruikt is je processor of bij multi core een core van je processor en een toegewezen deel van je geheugen. Voorderest wordt jou pc niet door de virtuele pc gebruikt. Deze heeft een eigen virtuele GPU en een eigen virtuele HDD. Dus als jij met een remote desktop op een host gaat die geen aero aankan krijg je ook geen aero. Dan moet je een fysieke computer hebben en daarop Windows installeren.

Greetzz,
Timo
 
@timo17, zoals dat op die website staat is de host-pc je fysieke pc en de gas-pc de virtuele, en daar staat dat als je via remote desktop werkt, dat je dan de grafische kaart van de fysieke pc gebruikt :confused:
 
Nee, want de virtuele PC heeft niet de hardware functies van jou host-pc. Geef eens een link naar een aantal van die websites.
 
n die tijd ben ik op zoek gegaan naar een oplossing voor het ontbreken van Aero binnen een virtual machine. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, maar je kunt binnen een virtuele machine gebruik maken van Aero door deze over te nemen met Remote Desktop.

Op deze manier wordt je grafische informatie verwerkt door de videokaart van de computer waarop je Remote Desktop draait en zo kun je dus gewoon Aero gebruiken (om met die mooie nieuwe features in Windows 7 te spelen) binnen een gevirtualiseerde client.

http://blogs.microsoft.nl/blogs/itp...14/windows_2D00_7_2D00_virtual_2D00_aero.aspx
 
Ik leer ook nog wat bij.:) Van dezelfde website;
Windows7_inside_vmware_via_rdp_settings_719EF3A0.png

Deze instellingen over genomen?

Lijkt mij trouwens alleen kunnen als je vanaf de host-pc de virtuele-pc remote overneemt. Dus op dezelfde fysieke machine.
 
je ik heb die instellingen gebruikt en het was dezelfde pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan