Af en toe een blauwe scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo Allemaal,

Ik weet dat er al wel heel veel topic over dit onderwerp gaat.

Ik heb sindskort van mijn ouders een nieuwe pc gekregen, met Windows Vista erop.
Alles is is goed up to date, en volgens een programma
DriverMax (http://www.drivermax.com), is alle mijn drivers up to date.

Alleen ik krijg wel eens een blauwe scherm, ik probeer het dan te lezen, maar voor ik het weet start de pc opnieuw op..

Is er ook een manier om die melding stil te zetten, zodat ik kan lezen wat er aan de hand is?

Met vriendelijke groet,

Jelle Ruben

Deze Computer (1x links, 1x rechts) > eigenschappen > systeemherstel > tabje geavanceerd> opstart en herstelinstellingen > vinkje weghalen bij "opnieuw opstarten"

Als dat doe dan kom ik in het scherm

Configuratiescherm -> Systeem.

En daar zie ik geen tabbladeren.

Sorry.... Vista

1. Klik op Start / Configuratiescherm.

2. Kies voor Prestaties en onderhoud / Systeem.

3. Klik op het tabblad Geavanceerd en daarna op de knop Instellingen bij Opstart en herstelinstellingen.

4. Ga naar het kopje Systeemfouten en verwijder het vinkje bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

5. Klik op OK.

Bedankt voor deze informatie,

Nu kan ik eens zien wat er aan de hand is.... Wordt er soms wel gek van :shocked: :mad:

Het schijnt dus aan bepaalde update's te liggen. En ja grappig, als ik bij Windows update kijk, dan staan erwel een aantal, en wil ze wel installeren, maar na een tijdje krijg ik de melding, installeren mis lukt.

Vista is voor mij nieuw, kan je misschien vertellen waar ik die logboeken kan vinden?

Ga naar Start en typ logboeken.
Open Windows-logboeken en kijk bij Toepassing en Systeem.
Andere methoden kun je vinden via Help en ondersteuning in het Startmenu.

Ik heb ze gevonden, helaas is het niet echt 100% duidelijk voor mij,

En denk dat ik eerst goed alle updates van Vista moet downloaden en installeren (alhoewel dat niet vlekkeloos gaat).

Staan namelijk 11 updates te downloaden en te installeren, alleen kan het zo te zien niet allemaal tegelijk doen...

Wat is het beste eerst de oudste update te pakken of eerst de nieuwste?

updates.jpg

Laatst bewerkt:
Je kunt ze allemaal tegelijk doen door ze te selecteren. Aangezien het volgens jou bij sommigen fout gaat, zou ik ze één voor één installeren en te beginnen met de oudste.

Hallo ik heb dit geprobeerd maar, ik krijg KB938979 niet geinstalleerd. Waarom niet wordt niet gezegd. (althans is mij niet opgevallen)

Ik heb ook van de site (van microsoft) de update gedownload, en die wil hem ook niet installeren. Weet iemand waar dit aan kan liggen.

Ik heb een legale versie van Windows Vista op mijn pc staan.

Ik heb contact gehad met microsoft, en de ondersteuning gekregen die ik nodig had.
Ik wil jullie bedankt voor de reacties die jullie hebben gegeven...

nu een andere probleem, maar zal ik een nieuwe topic over beginnen.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan