Af en toe wegvallende internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadaag

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
29
Ik kom nu weer een pc met Win XP tegen, die last heeft van een af en toe wegvallende internet verbinding.
Dit probleem treedt ineens op, houdt een tijdje aan en is dan weer maanden weg.

Met "Herstellen" / "Repair" van de netwerkverbinding is de verbinding dan inderdaad weer te repareren.
En kan er verder geinternet worden. Maar de netwerkverbinding kan alweer een keertje weggevallen zijn voordat de pc wordt uitgezet...

De pc's zijn direct aangesloten op n kabelmodem en voorzien van alle Windows updates en de modernste (netwerk) drivers.
Ik kom het probleem tegen zowel bij 32 bits als 64 bits Windows XP machines.

Zou dit probleem veroorzaakt worden door conflicterende software?
Of n bepaalde Windows update?
 
Hoi,

- Meerdere pc's tegelijkertijd op één kabelmodem ...... ? Dat bestaat niet.
- Je hebt het over 'machines' ..... gaat het om een professioneel netwerk?

Kortom:
Degene die je écht effectief gaat helpen, kan dat alleen op basis van uitgebreidere informatie:
1. welk 'apparaat' verzorgd de gemeenschappelijke toegang tot internet ....
2. evt. ook provider vermelden
3. hoeveel 'machines' zijn er op het - netwerk (?) - aangesloten.
4. gaat het om een gigantisch netwerk, of is het wellicht gewoon een thuisnetwerk en heeft de suggestie van het eerste alleen met je taalgebruik te maken.
5. is dhcp ingeschakeld voor álle aangesloten apparatuur of misschien voor een 'deel' ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Tée,

Het gaat om pc's die thuis in dr uppie aangesloten zijn op een kabelmodem.
Ik kom het probleem op meerdere huisadressen tegen, waar de pc ook direct is aangesloten op het kabelmodem van Zeelandnet.
De pc's zitten dus niet in een lokaal netwerkje.
Het type kabelmodem kan ik vanavond pas nagaan.
Welke dhcp instellingen moeten er ingesteld zijn voor een correcte verbinding?

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat betekent dus dat je elke keer als je met een pc wilt internetten, de kabel moet wisselen en het kabelmodem uit en weer aan moet zetten?
 
Het zijn pc's op verschillende huisadressen.
Elke pc heeft dus zijn eigen kabelmodem.

Trouwens: als je met meerdere pc's op 1 kabelmodem wilt internetten, hoef je toch alleen de kabel om te steken?
Het uit en weer aan zetten van het kabelmodem is toch niet nodig?
 
Laatst bewerkt:
Vaak moet dat juist wel.
Om te voorkomen dat je de door jou genoemde problemen krijgt.
Bij kabelaars als Ziggo en UPC, moet je de kabelmodem uit- en weer inschakelen alvorens weer verbinding te krijgen nadat je een 'ander' apparaat op de modem hebt aangesloten (dat kan dus een pc, een laptop of een router zijn).
Of dat met de modem van Zeelandnet ook zo is weet ik niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch.
 
OK bedankt voor de tip.
Ik zal kijken of dit soelaas brengt.
 
Helaas het probleem blijft na het uitzetten en weer aanzetten van het kabelmodem.
Zowel de stroomkabel van de kabelmodem als de coaxkabel zijn uren uit de "muur" geweest.
 
Ik heb een aantal ping testen uitgevoerd.
----------------------------------------------
Pingen naar Localhost:
Pingen naar thuis-ikke [127.0.0.1] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
----------------------------------------------
Pingen naar standaardgateway:
Pingen naar 82.176.127.254 met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 82.176.127.254: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies).
--------------------------------------------------
De pingtesten naar websites gaat vervolgens ook mis.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
Zeer waarschijnlijk is het probleem nu opgelost door het volgende:
  1. In te stellen dat de netwerkkaart niet meer uitgeschakeld mag worden om energie te besparen
  2. TCP/IP te herstellen m.b.v. MicroSoft Fix It oplossing

Of het laatste werkelijk nodig was heb ik niet kunnen nagaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan