Af en toe werkt mijn draadloze verbinding niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Berichten
2
Mijn router is een sitecom 114g en in mijn laptop zit een sitecom WL 113 usb adapter. Over het algemeen werkt het perfect maar soms valt ineens de internet verbinding weg. Hij moet een "netwerk adres verkijgen" maar dit lukt niet. De draadloze verbinding met de router blijft gewoon op "uitstekend" staan maar het internet kan ik niet meer op.

Na het booten van de PC werkt het nog niet en de usb adapter even verwijderen helpt ook niet. Op een gegeven moment doet hij het ineens weer? De router staat ingesteld op DHCP en de leasetijd is sowieso niet voorbij.

Heeft iemand hier wel eens last van of weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen?
 
Er zijn diverse updates voor de firmware van de WL-114.
Hoewel ik ook de WL-114 gebruik, heb ik er nog geen problemen mee gehad op dit gebied.

Het kan ook door een storing op de frequentie komen, mogelijk zijn er buren met een draadloos netwerk?!?!
Ik heb het kanaal daarom veranderd.

Wel heb ik iedere pc gewoon een eigen IP-adres gegeven, zodat ik de router niet als DHCP laat functioneren en geen problemen met IP-adressen verkrijgen heb.
 
Een ander kanaal was, net als een firmware update niet de oplossing.

Ik heb op mijn Client de toegekende DHCP instellingen genoteerd en vervolgens op mijn router DHCP uitgeschakeld. Hierna de genoteerde gegevens gebruikt als mijn handmatige IP instellingen. Problemen opgelost.

Er mankeert dus inderdaad iets aan DHCP; voor mij alleen nog een raadsel waarom dit niet helemaal goed werkt. Maakt mij niet erg veel uit het probleem is verholpen.

Hartelijk dank voor de tips Captain Schaap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan