• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding automatisch kopieren naar ander werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Banie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2013
Beste Helmij'ers,

Ik ben op zoek naar een formule of een macro waarmee ik een afbeelding naar een ander werkblad kan kopiëren.

Ik heb een bestand waarin iedereen in het invoerveld zijn informatie met bijbehorende foto (of bestandslocatie van foto) kan invullen. Al deze gegevens worden vervolgens bewerkt en samengevoegd in een uitvoerblad. Dit uitvoerblad kan alleen ik aanpassen. Alle gegevens bewerken en kopiëren is natuurlijk peanuts alleen een afbeelding kopiëren lukt mij dus niet.

Ik heb al wel een macro opgenomen. Deze werkt op zich wel maar geeft als probleem dat ik niet steeds een nieuwe foto kan invoegen maar de foto steeds moet vervangen. Als dus iemand de foto per ongeluk delete werkt de macro niet meer. Daarnaast haalt deze macro de oude afbeelding niet weg in het output blad waardoor hier allemaal foto's over elkaar komen....

Onderstaande de macro die de afbeelding direct de juiste afmeting geeft...

Code:
Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
'

'
    ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Picture 1")).Select
    Selection.Copy
    Sheets("Blad1").Select
    Range("G12").Select
    ActiveSheet.Paste
    Selection.ShapeRange.IncrementLeft -29.1666141732