Afbeelding bij naam pagina toevoegen? (zoals op deze site:wit vraagteken+blauw rondje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jazzystijnemans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Hey!

Weet iemand hoe ik zo'n mini-afbeelding/logo die vóór de naam van je pagina staat toe kan voegen?

Op deze www.helpmij.nl site zie ik bijvoorbeeld bovenaan het tabblad in mijn browser een wit vraagteken met een blauw bolletje er omheen.

Hoe en waar voeg ik zo'n plaatje toe in mijn eigen site?

Thanks!

Zoiets heet een favicon en heeft meestal afmetingen van 16x16 of 32x32. Dit favicon heeft de extensie .ico, .gif of .png (ik zou die .ico gebruiken). Dus gewoon een favicon maken (kan ook online, zie hier), en vervolgens vanuit de homepage in de html linken naar het favicon dmv de volgende code tussen de head tags wanneer het een .ico favicon is (vul na href de locatie en naam van het icoon in):
HTML:
<link rel="icon" type="image/x-icon" href="/somewhere/myicon.ico">

Wanneer je een favicon met een andere extensie gebruikt is er ook een andere html code nodig, zie hier

Er is eigenlijk een nog makkelijkere manier zonder code gedoe:

1: Maak een .ico afbeelding van 32x32 px. Als je het in Photoshop maakt kun je met deze plugin ook opslaan als een .ico bestand: http://www.telegraphics.com.au/sw/icoformat.nl.html .

2: Maak een FTP verbinding met je server waar alle bestanden op staan. (Ik adviseer FileZilla; gratis en overzichtelijk)

3: Plaats je .ico afbeelding in de root van je website.

4: Je webbrowser zal automatisch het bestand herkennen en laten zien.

(misschien moet je wel je .ico favicon.ico noemen, weet ik niet zeker)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan