• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding importeren (scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Ik heb dit vraag al vorige week gesteld en het is goed opgelost.

Nu wil ik eindelijk “om nog makkelijk voor mij” een scherm dat verschijnt in mij Excel als ik op de knop drukt.

Bijv. een scherm die al de foto’s in de map kunnen zien d.m.v. schrollen vervolg > kiezen/dubbelklik op de foto, en importeert in de geselecteerde bereik.

Zie bijlage

Mv/Gr.

Bijlagen

Beste Noord25 ;)

Heb bestandje eens uitgeprobeerd.

Begrijp niet dat je de afbeeldingen NOG eens moet zien in excel, in je map afbeeldingen kan je toch ook scrollen naar de juiste foto en dan invoegen in het gewenste bereik.

PS. als je het bereik selecteert, dan is de afbeelding altijd hoger dan het geselecteerde bereik.

Groetjes Danny. :thumb:

Ja, dat weet ik .

De bedoeling in om de foto groter kunnen zien en makelijk voor andere.

Mv/Gr

Dat kan je doen door een userform te maken, met daarop een image control.

De Picture eigenschap van de Image control vul je dan met de juiste afbeelding.

Plus nog enkele knoppen voor het scrollen en code die de "volgende" afbeelding ophaalt.

Wigi

Zover kan ik niet programeren

ik heb wel iets geprobeerd maar lukt me niet

Kan iemand me verder helpen?

Zie bijlage

Bijlagen

Ik gebruik de onderstaande code om een Userform te openen en sluiten , maar het open gaat goed en daarna kan ik het Userform niet sluiten met CommandButton2 .

Wie kan me helpen om het Userform te sluiten met een code

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.DisplayAlerts = False
UserForm1.Show

Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
UserForm1.Hide
'UserForm1.Show = False

End Sub

userform sluiten kun je doen met de volgende code
Code:
unload userform1

of

Code:
unload me

René

Jammer bij mij doet het niet.

alle optie geprobeerd lukt gewoon niet (heb je zelf getest)?

Mv/Gr

Bij deze de sluit knop op het userform , als het userform active is valt de werking van het tabblad tijdelijk weg.
Ik heb ook het afsluiten via het rode X uitgeschakeld > verplicht afsluiten via de sluitknop

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een knop voor het sluiten van een userform moet ook op het userform zelf staan. Deze heeft namelijk de focus. Zie het voorbeeld bestand van Daniël. Het de-activeren van de rode X is niet verplicht maar het kan soms wel wenselijk zijn.

René

Wat in bepaalde gevallen ook altijd handig is ,dat het userform over het volledige scherm verschijnt .
@ RB_online , we zijn beter dat we Noord25 zoveel als mogenlijk laten weten wat er allemaal kan , deze jongen bruist van de ideeen en is zeer creatief bezig met excel .

Bijlagen

Tot nu toe kan ik geen foto zien in het FileDialog
Ik mis nog de optie ‘file of type’ hier kan je kiezen naar type bestand zie bijlage.

Of die ik nog iets verkeerd?

Bijlagen

@ Noord25 , ik heb gewoon de file van Rudi geopend , mijn map gezocht en ik krijg wel iets te zien in het userform , zie de jpg voor bewijs
@ Rudi het was je blijkbaar opgevallen dat ik foto verzalm... had getypt

Bijlagen

• Noord25.jpg
    Noord25.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Ja bij mij is het anders, ik zie alleen mappen, geen doc., xls en geen jpeg.

En ook op diverse pc geprobeerd!

Mv-Gr

Dat is ook de bedoeling. Je hoeft enkel de map met fotobestanden aan te klikken, niet openenen.

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Je hoeft 3 stappen uit te voeren en de foto's zijn beschikbaar in het userform .

Bijlagen

• Noord25.jpg
    Noord25.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 67
Tja, even uit hoofd gezien nu doet het wel prima!

Even een aanpassing, kan het ComboBox1 vervangen door schrolbalk?

Ik denk op die manier is het makkelijk om een foto te kiezen.

Mv/Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan