Afbeelding in bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEEE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEEE

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Hallo

Ik wil graag een eigen bestand maken dat een afbeelding, muziek en tekst bevat.
Ik dacht dat ik dat kon maken door de afbeelding gewoon in te lezen als tekst.
Dus:
Code:
bestandsinhoud &= My.Computer.FileSystem.ReadAllText('locatie afbeelding')
Op deze manier sla ik de afbeelding op bij de ander gegevens (onderandere tekst).
Bij het openen van het bestand splits ik alle gegeven op basis van enkele karakters (m.b.v. de Split() functie) en daarna schrijf ik de tekst dat ik haalde uit de afbeelding terug naar een bestand.
Dus:
Code:
 My.Computer.FileSystem.WriteAllText('Locatie waar ik mijn afbeelding wil.png', 'inhoud', False)

Hoe ik daar bij kom: je opent een afbeelding met kladblok, kopieert de inhoud, en plakt deze in een nieuw bestandje met de juiste extensie (namelijk png in mijn geval).

Welke fout maak ik hier in mijn denkstappen? De nieuwe afbeelding daar middel van het schrijven van de tekst word namelijk gezien als beschadigd...

Waarom wil ik dit nu zo doen?
Als je afbeeldingen gebruikt dat op internet staan heb je genoeg met de url, maar als je met afbeeldingen werkt dat enkel op jou computer staan en deze wilt gebruiken een andere computer, dan is dit niet meer simpelweg mogelijk met de url en is het makkelijker als je de afbeelding kan opslaan bij de andere gegevens (tekst...).

Alvast bedankt
Mvg
BEEE

ps: ik denk toch wel dat deze vraag hier past

Laatst bewerkt:
Hallo BEEE,

Heb je die code al geprobeerd?
Het uitlezen van een afbeelding in kladblok laat nog lang niet alles zien. Zo af en toe maar een paar rare karakters en veel spaties. De spaties kunnen niet gelezen worden door kladblok dus het kopieëren en plakken zal niet veel uitmaken denk ik.
Zover ik weet, kan je niet één bestand maken met daarin muziek, afbeeldingen en tekst (op gecomprimeerde mappen na natuurlijk).

Hier heb je een voorbeeld waar je afbeeldingen kunt opslaan:
http://www.vb-helper.com/howto_net_savepicture.html

Laatst bewerkt:
Je kunt de afbeeldingen/muziek/etc. comprimeren in een bestand om vervolgens de extensie te veranderen.

Alvast bedankt!

Het zou dus mogelijk zin om een tekstbestand te maken deze dan samen met de muziek en de afbeelding comprimeren om deze vervolgens een nieuwe extensie te geven?

Zou het mogelijk zijn om me op weg te helpen met deze methode?

EDIT: Het lijkt erop dat ik gebruik moet maken van dll's, enig idee welke dll's er goed zijn en welke niet? Want ik krijg steeds de melding als ik een dll gebruik: 'A reference to '...' could not be added. Please make sur that the file is accessible, and that that is a valid assembly or COM component. (Framework 4.0, of maakt dit niet uit?)

Alvast bedankt
BEEE
ps: als het mogelijk is zonder dll dan zou ik het liever zonder doen ... enig idee?

Laatst bewerkt:
Allebei super bedankt!

-Opgelost-

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan