BEEE
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2011
Hallo
Ik wil graag een eigen bestand maken dat een afbeelding, muziek en tekst bevat.
Ik dacht dat ik dat kon maken door de afbeelding gewoon in te lezen als tekst.
Dus:
Op deze manier sla ik de afbeelding op bij de ander gegevens (onderandere tekst).
Bij het openen van het bestand splits ik alle gegeven op basis van enkele karakters (m.b.v. de Split() functie) en daarna schrijf ik de tekst dat ik haalde uit de afbeelding terug naar een bestand.
Dus:
Hoe ik daar bij kom: je opent een afbeelding met kladblok, kopieert de inhoud, en plakt deze in een nieuw bestandje met de juiste extensie (namelijk png in mijn geval).
Welke fout maak ik hier in mijn denkstappen? De nieuwe afbeelding daar middel van het schrijven van de tekst word namelijk gezien als beschadigd...
Waarom wil ik dit nu zo doen?
Als je afbeeldingen gebruikt dat op internet staan heb je genoeg met de url, maar als je met afbeeldingen werkt dat enkel op jou computer staan en deze wilt gebruiken een andere computer, dan is dit niet meer simpelweg mogelijk met de url en is het makkelijker als je de afbeelding kan opslaan bij de andere gegevens (tekst...).
Alvast bedankt
Mvg
BEEE
ps: ik denk toch wel dat deze vraag hier past
Ik wil graag een eigen bestand maken dat een afbeelding, muziek en tekst bevat.
Ik dacht dat ik dat kon maken door de afbeelding gewoon in te lezen als tekst.
Dus:
Code:
bestandsinhoud &= My.Computer.FileSystem.ReadAllText('locatie afbeelding')
Bij het openen van het bestand splits ik alle gegeven op basis van enkele karakters (m.b.v. de Split() functie) en daarna schrijf ik de tekst dat ik haalde uit de afbeelding terug naar een bestand.
Dus:
Code:
My.Computer.FileSystem.WriteAllText('Locatie waar ik mijn afbeelding wil.png', 'inhoud', False)
Hoe ik daar bij kom: je opent een afbeelding met kladblok, kopieert de inhoud, en plakt deze in een nieuw bestandje met de juiste extensie (namelijk png in mijn geval).
Welke fout maak ik hier in mijn denkstappen? De nieuwe afbeelding daar middel van het schrijven van de tekst word namelijk gezien als beschadigd...
Waarom wil ik dit nu zo doen?
Als je afbeeldingen gebruikt dat op internet staan heb je genoeg met de url, maar als je met afbeeldingen werkt dat enkel op jou computer staan en deze wilt gebruiken een andere computer, dan is dit niet meer simpelweg mogelijk met de url en is het makkelijker als je de afbeelding kan opslaan bij de andere gegevens (tekst...).
Alvast bedankt
Mvg
BEEE
ps: ik denk toch wel dat deze vraag hier past
Laatst bewerkt: