• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding in cel op basis van waarde in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
is het mogelijk om op basis van de waarde in een bepaalde cel, in een andere cel een bijbehorende afbeelding te krijgen?

in cel b1 komt de naam van een land. In cel A1 wil ik dan de bijbehorende vlag getoond hebben (is een plaatje).

Kan dit:
1. uberhaupt?
2. in excel, of moet ik daarvoor naar het VBA forum?

Dit kan en waar staan de vlaggen in een tabblad of harde schijf, zonder voorbeeld bestand kan ik je geen mogelijke oplossing aanbieden

na nog wat langer zoeken vond ik een mr excel tutorial waarin dit gedaan wordt en waarin ook een link gemaakt werd naar de site van JKP.
Zijn oplossing heb ik nu gebruikt. Omdat ik dit voor 32 verschillende cellen wilde doen heb ik met de beschikbare methode ook 32 "namen" nodig.

Of ik moest naar VBA toe waarin ook een oplossing voor handen was. Ik heb daarom maar 32 verschillende "namen" gemaakt (die in feite allemaal hetzelfde zijn maar waarin telkens de referentie cell aangepast is). Helaas was het niet mogelijk om een "variabele" referentie te gebruiken in het naam-bereik.

het bestand waarin ik dit nu gedaan heb staat hier:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/52924699/speelschema wk 2014 pre-test.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan