Hallo forumleden,
Ik ben op zoek naar een stukje code waarmee ik een afbeelding IN een bladwijzer array (met [ ] tekens) kan plaatsen
en deze nadien kan overschrijven door een andere afbeelding OF door "gewoon" kale tekst.
Ik heb de code gevonden om een afbeelding in een bladwijzer array kan plaatsen,
echter als ik deze code meerdere malen uitvoer dan komen er steeds meer afbeeldingen bij maar
word de bestaande afbeelding niet over schreven.
Tevens gebruik ik een "browse-button" om de afbeelding te zoeken in de computer.
daarnaast heb ik met een checkbox de mogelijkheid gemaakt te "switchen" tussen
het zoeken naar een afbeelding of om alleen tekst in te geven
De code is een functie en wordt na het drukken op de "OK-button" uitgevoerd.
De code voor het steeds overschrijven van alleen tekst in een bladwijzer array heb ik een keer op internet gevonden en deze werkt wel.
Deze code wordt ook uitgevoerd na het klikken van de "OK-button".
Echter een combinatie van die twee heb ik nog niet kunnen vinden/zelf kunnen maken.
Onderstaand de code voor het alleen over schrijven van de "tekst bladwijzer array"
MIjn office versie is 2007 en 2003 (verschillende computers) en op beide versies moet het kunnen werken.
Is er iemand die mij een duuwtje in de goede richting kan geven? al dan niet met een voorbeeld
Alvast bedankt,
Gojkl
p.s. heb het betreffende bestand maar meteen meegestuurd.
Ik ben op zoek naar een stukje code waarmee ik een afbeelding IN een bladwijzer array (met [ ] tekens) kan plaatsen
en deze nadien kan overschrijven door een andere afbeelding OF door "gewoon" kale tekst.
Ik heb de code gevonden om een afbeelding in een bladwijzer array kan plaatsen,
echter als ik deze code meerdere malen uitvoer dan komen er steeds meer afbeeldingen bij maar
word de bestaande afbeelding niet over schreven.
Tevens gebruik ik een "browse-button" om de afbeelding te zoeken in de computer.
daarnaast heb ik met een checkbox de mogelijkheid gemaakt te "switchen" tussen
het zoeken naar een afbeelding of om alleen tekst in te geven
De code is een functie en wordt na het drukken op de "OK-button" uitgevoerd.
Code:
Private Sub cmdOk_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If CheckBox1.Value = True Then
Dim ilImageGrootOpdrachtgever As InlineShape
Call InsertImageGrootOpdrachtgever(ilImageGrootOpdrachtgever, txtFileName)
ElseIf CheckBox1.Value = False Then
UpdateBookmark "ilImageGrootOpdrachtgever", txtSpare1.Value
End If
Application.ScreenUpdating = True
Unload Me
End Sub
Function InsertImageGrootOpdrachtgever(ilImageGrootOpdrachtgever As InlineShape, txtFileName As String)
Dim myRange As Range
Set myRange = ActiveDocument.Bookmarks("GrootAfbeeldingOpdrachtgever").Range
If txtFileName <> "" Then
Set ilImageGrootOpdrachtgever = ActiveDocument.Range.InlineShapes.AddPicture(txtFileName, , True, Range:=myRange)
With ilImageGrootOpdrachtgever
.Height = 56
.Width = 84
End With
Else
Exit Function
End If
End Function
De code voor het steeds overschrijven van alleen tekst in een bladwijzer array heb ik een keer op internet gevonden en deze werkt wel.
Deze code wordt ook uitgevoerd na het klikken van de "OK-button".
Echter een combinatie van die twee heb ik nog niet kunnen vinden/zelf kunnen maken.
Onderstaand de code voor het alleen over schrijven van de "tekst bladwijzer array"
Code:
Sub UpdateBookmark(BookmarkToUpdate As String, TextToUse As String)
Dim BMRange As Range
Set BMRange = ActiveDocument.Bookmarks(BookmarkToUpdate).Range ''''Identify current Bookmark range and insert text''''
BMRange.Text = TextToUse
ActiveDocument.Bookmarks.Add BookmarkToUpdate, BMRange ''''Re-insert the bookmark''''
End Sub
MIjn office versie is 2007 en 2003 (verschillende computers) en op beide versies moet het kunnen werken.
Is er iemand die mij een duuwtje in de goede richting kan geven? al dan niet met een voorbeeld
Alvast bedankt,
Gojkl
p.s. heb het betreffende bestand maar meteen meegestuurd.