Afbeelding in een subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijGer

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende:
Op mijn formulier Circussen staat een subformulier die de bijhorende records laat zien. Eén van de velden daarin is een bijlage veld, nu zou ik graag willen dat de bijlage naast de tabel in het subformulier getoond wordt die bij de op dat moment geselecteerde record hoort.

Omdat ik het bestand niet geüpload krijg het ik het via wetransfer gedaan: http://we.tl/bxu2hn3Ve2
Weet iemand hoe ik de afbeelding kan krijgen naast de tabel?
Alvast bedankt, Thijmen

Wat wil je precies? Ik zie wel een subformulier met een bijlageveld (een heel slecht idee, en dan bedoel ik: een héél slecht idee :) ) en een tabblad Foto's met niks. Waar wil je de foto('s) zien?

Bedankt voor het snelle bericht!!!
Hoe bedoelt u een slecht idee qua bijlageveld? Het gaat nu alleen om het tabblad Programma's, de overige tabbladen moet ik nog aan beginnen.
Bijgevoegd een afbeelding hoe ik het een beetje voor ogen heb; de tweede record is geselecteerd en de bijlage hiervan wordt ernaast gepresenteerd.
Hopelijk wordt mijn vraag zo iets duidelijker, als er nog meer vragen zijn hoor ik het graag.

formulier.jpg

Met je tabellen met bijlagevelden (en wat zit er nu helemaal in? 7 bijlagen?) is je db al 47 Mb. Zónder die bijlagevelden is je db 896 kb. Snap je nu wat ik bedoel? Ik gebruik nooit bijlagevelden, want de grootte van de db loopt volledig uit de klauwen. En het is ook nergens voor nodig, want je kunt de foto's gewoon buiten de db opslaan en ze met een tekstveld ophalen.

Ja nu snap ik wat u bedoelt. Hoe doe ik dat ophalen met een tekstveld?

Daarvoor zijn verschillende manieren te gebruiken. Er loopt nu zelfs een draadje waarin ik de hele techniek (en meer) heb uitgewerkt. Kijk maar even naar het forum naar het voorbeeld in dit draadje met de toepasselijke naam <Foto-s-in-acces> :).

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga er morgen naar kijken. Nogmaals bedankt!!

Ik ben ondertussen iets veder gekomen met de database. Ik heb toch besloten om de afbeeldingen erin te houden, echter ze worden nog kleiner, maar ik wil eerst de hele structuur goed opbouwen voordat ik de hele database gaat vullen.
Het lukt mij met geen mogelijkheid om de bijlage te laten zien in het subformulier van de tabelrecord die geselecteerd is op dat moment (zie afbeelding in bovenstaand bericht voor een voorbeeld).
Kan iemand mij hier mee helpen? Daar zou u mij heel blij mee maken!

Alvast bedankt!!

Hier een link naar de database: http://we.tl/zTvlLi4qbZ

Ik heb toch besloten om de afbeeldingen erin te houden,
Kijk, daar heb ik respect voor! Ondanks dat zo'n beetje alle Access guru's (en ik durf mij daar echt niet toe te rekenen) zeggen dat je afbeeldingen niet in de database moet opslaan, besluit je toch om dat wel te doen. Dat getuigt op zijn minst van een vorm van koppigheid waarvoor ik dus best waardering kan opbrengen. Ook al héb je helemaal niets aan die koppigheid, want a) je database wordt er rotter van, en b) je schiet er echt helemaal niets mee op! Noem mij één goede reden waarom je afbeeldingen in een database zou willen opslaan. En dan niet: omdat ik dat wil :).

Ik heb je database even bekeken, en niet alleen is mijn formulier (want ik heb alle afbeeldingen er zelf maar uitgehaald) sneller, hij is ook rustiger in de beeldopbouw omdat jouw formulier (ik heb het over Programma's trouwens) knippert bij het bladeren omdat elk veld 2 keer wordt ververst.
Het formulier Circus, waar je zo te zien de vraag over stelt, maakt geen gebruik van een doorlopend formulier op het tabblad Programma's, maar van een gekoppelde tabel. Daar kun je niet zo veel mee. Dat zou ik dus in ieder geval vervangen door een doorlopend formulier zodat je daar acties aan kan hangen. Nu heb je een niet-gekoppeld object voor je afbeelding in dat tabblad staan, dus dat gaat sowieso niet werken. Wél dus met een Image object dat je vult vanuit een tekstveld.

Nogmaals: ik heb respect voor mensen die eigenwijs willen zijn, maar die eigenwijsheid moet wel ergens goed voor zijn; zodra je jezelf ermee continu in de voet schiet, is een andere tactiek wellicht te overwegen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan