• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
Beste lezer,

Ik heb op dit moment een excel-bestand waarin producten onder elkaar vermeld staan waarvan ik daarnaast een kleine foto laat zien (eigenlijk te klein om goed te kunnen zien). Dit excel bestandje zou ik graag via de mail naar anderen willen sturen.

Mijn vraag is nu: wanneer ik op deze kleine foto klik de normale grootte van de foto hiervan zichtbaar wordt?

Hoe kan ik dit maken in een excel bestand zonder dat ik de foto's apart één voor één hoef mee te sturen, en zonder het gedoe van de macro's?

Zelf ben ik al bezig geweest met:
- hyperlinks (dmv celverwijzingen wanneer je op de foto klikt), maar dit kost erg veel tijd om steeds te maken.
- VBA (visual basic die een Form laat zien waarop het plaatje te zien is), lukt wel aardig, maar dan zit je met de macro's

Weet één van jullie hiervoor nog een makkelijkere manier? Het moet naar mijn idee veel makkelijker kunnen...

Alvast bedankt!

Beste Petjuh ;)

Heb je al eens geprobeerd een foto te plaatsen in de opmerking van je cel.

Rechtermuisklik op de cel dan Opmerking invoegen, terug rechtermuisklik op de rand van de opmerking, dan opmerking opmaken, kleuren en lijnen, klik op het driehoekje van kleur, dan op opvuleffecten en dan afbeelding.

Als je dan over de cel gaat dan zie je de afbeelding verschijnen, de grootte hangt van jou af.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Onthoud echter wel dat XL niet ontworpen is om als fotoboek te dienen en dat je een omvangrijk bestand gaat maken (100Mb is zeer snel bereikt als het aantal foto's grotere proporties aanneemt)

Beste Petjuh ;)

Heb je al eens geprobeerd een foto te plaatsen in de opmerking van je cel.

Rechtermuisklik op de cel dan Opmerking invoegen, terug rechtermuisklik op de rand van de opmerking, dan opmerking opmaken, kleuren en lijnen, klik op het driehoekje van kleur, dan op opvuleffecten en dan afbeelding.

Als je dan over de cel gaat dan zie je de afbeelding verschijnen, de grootte hangt van jou af.

Groetjes Danny. :thumb:
Danny, heel erg bedankt voor je antwoord.. het is gelukt!
Het kon uiteindelijk dus wel makkelijker :D

Onthoud echter wel dat XL niet ontworpen is om als fotoboek te dienen en dat je een omvangrijk bestand gaat maken (100Mb is zeer snel bereikt als het aantal foto's grotere proporties aanneemt)
Ook hier hou ik rekening mee, niet te grote foto's gebruiken en niet al teveel producten per keer.. Alsnog bedankt voor je opmerking!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan