Afbeelding invoegen en indeling wijzigen middels macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spurs01

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
42
Wil graag mbv 2 losse macro’s 2 afbeeldingen invoegen. Deze afbeeldingen moeten wel over elkaar geschoven kunnen worden. Hiervoor moet er dus een afbeelding op de achtergrond staan en een afbeelding op de voorgrond.
Wie kan mij hier mee helpen ?

Maakt hiervoor gebruikt van Word 2003

Alvast bedankt !
 
hey,

wat wil je precies een afbeelding als achtergrond en een afbeelding gewoon op de voorgrond die je kan verplaatsen?

als je een andere achtergrond wilt doe je: opmaak => achtergrond => opvuleffecten => dan afbeelding en dan gewoon afbeelding selecteren:)

en dan een afbeelding op de voorgrond invoegen => afbeelding => uit bestand

groet
 
Hoi,

Wil graag 2 afbeeldingen, die ik los van elkaar kan invoegen.
Het liefste zou ik ook willen hebben dat ik allebei de afbeeldingen kan verplaatsen.

Als ik een afbeelding als achtergrond invoeg, krijg ik deze een aantal malen op het blad (omdat deze opgevuld wordt) en kan ik deze niet verschuiven.

Maar het idee is goed, wil een afbeelding op de "achtergrond" hebben (die ik wel kan verplaatsen) waar ik vervolgens een andere afbeelding overheen kan schuiven......

Mooi dat je mee wilt denken.....:thumb:
 
oh zo oke nou dan moet je gewoon een bestand invoegen zoals ik daarvoor had uitgelegd en stel je die afbeelding in dat het achter de tekst komt en vergroot je de afbeelding dan kan je die altijd verplaatsen:) en heb je hem toch even groot als achtergrond en kan je dan gewoon een andere afbeelding erbij invoegen en die blijft dan altijd ervoor staan en kan je allebei gewoon verplaatsen:thumb:

hoop dat dit beter lukt:)

groet
 
En dat is nou juist mijn probleem !

Normaal gesproken kun je dit doen via: Opmaak => afbeeldingen => tabblad "indeling".

Echter wanneer ik een macro aan het opnemen ben, zijn de opties onder het tabblad "indeling" grijs.....
 
ik heb het even nagekeken, en klopt alleen als je op pauze drukt kan je veranderen en dan weer op play drukt dan is het wel veranderd, anders zou ik het zo ook effe niet weten.
 
Is opgelost.

Moet in VB namelijk nog de volgende regels zetten:

ActiveDocument.InlineShapes(1).ConvertToShape
ZOrder = 0
(voor afbeelding op achtergrond)

ActiveDocument.InlineShapes(1).ConvertToShape
ZOrder = 1
(voor afbeelding op voorgrond)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan