Beste forummers,
Hopelijk krijg ik mijn vraag duidelijk genoeg uitgelegd (zie ook bijlage)
Aanleiding
Binnen een bestand moet een afbeelding van het project in een beveiligd eindblad komen (om te voorkomen dat formules onbedoeld kapot worden gemaakt). Echter bij het beveiligen van het blad is het niet meer mogelijk een afbeelding in te voegen. Dus wellicht biedt een VBA oplossing.
Ik heb gezocht op internet, en een VBA gevonden wat zou moeten werken, maar ik krijg het niet aan de praat. Wat ik wil bereiken is het volgende.
Hopelijk kan iemand mij helpen? Merci!
Gr. Albert
Hopelijk krijg ik mijn vraag duidelijk genoeg uitgelegd (zie ook bijlage)
Aanleiding
Binnen een bestand moet een afbeelding van het project in een beveiligd eindblad komen (om te voorkomen dat formules onbedoeld kapot worden gemaakt). Echter bij het beveiligen van het blad is het niet meer mogelijk een afbeelding in te voegen. Dus wellicht biedt een VBA oplossing.
Ik heb gezocht op internet, en een VBA gevonden wat zou moeten werken, maar ik krijg het niet aan de praat. Wat ik wil bereiken is het volgende.
- Collega's klikken op het gebied waar het plaatje moet komen in de verder beveiligde blad
- Dan bladeren ze naar het juiste bestand op hun computer
- Het figuur wordt automatisch verkleind/vergroot (lengte breedte verhouding wel hetzelfde latend) tot de afmeting van het gebied
Hopelijk kan iemand mij helpen? Merci!
Gr. Albert