afbeelding invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndejongh

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2000
In mijn database (katten met eigenaren enz) gemaakt met eccess heb ik een formulier gemaakt. In dit formulier wil ik een foto plaatsen van iedere kat op de juiste bladzijde Als ik echter een afbeelding invoeg zie ik alleen de bestandsnaam en NIET de afbeelding zelf. Alleen als ik dubbelklik op het vakje zie in in de windows viewer de afbeelding maar dat is niet de bedoeling. Ik wil de afbeelding direct in het formulier zien. Via de help-functie heb ik al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
HELP!!!!!

Helaas

Bedankt voor de reactie. De door jou aangehaalde vraag/antwoord had ik al bekeken. Hij wil juist géén afbeelding zichtbaar, ik juist wél. Dat het bestand dan groot wordt boeit mij niet.

Blijven insturen die antwoorden.

SAMEN KOMEN WE TOT EEN OPLOSSING VAN HET PROBLEEM.

In de database kun je toch een pad kiezen naar een afbeelding, als deze afbeelding gevonden wordt wordt hij ook getoont, alleen wanneer er bij een record geen pad naar een afbeelding wordt toegevoegd komt er een nopicture afbeelding te staan

raar

Ik ben nog wat aan het proberen geweest. Als ik JPG invoeg zie ik alleen de bestandsnaam (zie bijlage) en als ik op dezelfde manier BMP invoeg zie ik wél het plaatje direct.

Hoe kan dit nou weer??????

geen bijlage te zien, probeer het nog eens let op de maximale grootte

re: raar

Hier is dan de bedoelde bijlage

Bijlagen

• help.jpg
    help.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 94
kijk eens in de voorbeeld database "Noorderwind". Die staat op de cd rom MS Office. Kies daar het formulier "Categorieën". Kies een nieuw record. Dubbelklik in het vak voor de figuur. U krijgt een popup te zien. Kies daar linksbovenaan, Bestanden. Kies uw foto en voeg in. Save dit record en de foto staat er in.

Rudi

Nog niet

Hooija: in ontwerpformulier of gegevensformulier?
vanzwam: dit bestand vindt ik NIET op de CD-Rom

Ik blijf het vreemd vinden dat ik een BMP wel zie en een JPG niet.

Voor de duidelijkheid: iedere bladzijde moet dus zijn eigen afbeelding hebben.

Blijven nadenken leidt tot een oplossing

John

Ik denk dat ik het snap. Je hebt blijkbaar niet alle onderdelen van Office geinstalleerd, vermits je alleen BMP bestanden kan zien. Plaats je cd rom in de lezer en kies voor "Toevoegen/Verwijderen". Installeer nu alle onderdelen, zogoende heb je alle formaten ter beschikking. Oh ja, het bestand "Noorderwind" staat (als je alles geinstalleerd hebt) in Programfiles/Microft Ofiice/Office/Samples.
Nog suc6

Ik weet niet precies wat je bedoelt met ontwerpformulier of gegevensformulier, maar als je het wil doen met een pad naar een afbeelding kun je beter het image object gebruiken ipv een object frame
Kijk eens in de bijlage

Bijlagen

aanvulling

Hooija: Als je in een formulier bezig bent kun je via de menubalk:beeld naar ontwerpweergave of formulierweergave gaan.
Vanzwam: Ik heb van alles erbij geïnstaleerd Toch blijf ik BMP wel zien en JPG en GIF niet.
Ik heb op verschillende manieren foto's proberen in te voegen maar voorlopig lukt het nog niet een JPG afbeelding direct te zien.

Bijgevoegde afbeelding geeft het formulief in ontwerpweergave weer (boven) en een gedeelte van het gegevensbladweergave (onder).
Bij de bovenste afbeelding zie je duidelijk staan dat het om een OLE-object gaat maar op de onderste is de 2e regel ineens veranderd in BMP afbeelding

Als ik een JPG of GIF invoeg blijft het bij de onderste gewoon een OLE object?????????????

Komen we eruit of is dit gewoon onmogelijk?

Bijlagen

• help2.jpg
    help2.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 54
Heb je al geprobeerd om in de kader,waar de foto moet komen, met de rechtse muisknop te klikken. Ge krijgt dan een popupje te zien. Kies daar 'Object invoegen' dan kan je kiezen voor het pad enz... klik de desbetreffende foto aan en kies invoegen.

Oh ja, je hebt vanalles bij geinstalleerd. Kan je nu die voorbeelddatabase vinden? Zie vorig antwoord.

In het voorbeeld dat ik heb meegestuurd kun je in de tabel zien dat er een tekstveld is aangemaakt om het pad op te slaan.
Ik geef dus gewoon tekst in, in het veld dat bepaald welke afbeelding ik wil zien, b.v. c:\foto's\foto1.jpg
Als je nu in de ontwerpweergave van een formulier een image object invoegd, kun je bij het bladeren door de verschillende records steeds het pad van het huidige record aan het image object hangen, zo zal er steeds een andere foto te zien zijn.
Het voorbeeld dat ik bij jou database is een andere methode nl het invoegen van een ole object in de tabel

Inderdaad Hooija.

Johndejong, ik zou dus het voorbeeld van Hooija eens bestuderen.

groetjes

het lukt

Ik heb het voorbeeld van hooija nogmaals bekeken en geprobeerd. Zijn voorbeeldbestand werkt bij mij niet omdat hij afbeeldingen gebruikt van windows die ik niet heb. Ik werk met XP, misschien daarom. Ook kan ik niets veranderen in zijn bestand omdat het alléén lezen is. Wel is mij duidelijk geworden hoe hij het doet. Helaas zie ik dan nog steeds geen afbeelding als ik JPG gebruik.
vanzwam: ook jou idee heb ik bekeken. Het genoemde bestand heb ik gevonden. Wat valt op: het zijn allemaal bitmapsm, oftewel BMP's.

Mijn conclusie is dan helaas ook dat ik bitmaps moet gaan gebruiken. Op zich geen probleem. Kost wat meer werk om alle afbeeldingen in BMP's te veranderen maar het werkt tenminste.

Bedankt voor het vele meedenken en het geven van respons.

alleen lezen?, kun je dat niet aanpassen bij eigenschappen van de mdb file, ik heb geen rechten gezet je zou alles moeten kunnen, en de afbeeldingen zitten bij mij ook standaard in XP alleen wel een engelse versie misschien is dat afwijkend?
Pas anders de pad instellingen rechtstreeks in de tabel aan, dan moet het bij jou ook werken!

Tja

Gister op de laptop bezig geweest. Staat nog geen winzip op --dom-dom-dom--. Vandaar dat het niet lukte. Nu op m'n eigen PC geprobeerd. Niet alle verwijzingen deden het, maar van 2 zag ik daadwerkelijk de afbeelding.
Tja, het lukt, maar ook jij werkt met BMP's en dat was nou juist niet de bedoeling. Met MBP's lukte het bij mij ook al. Nu nog met JPG'n.

Nog niet veel opgeschoten is het wel?

Toch bedankt voor alle moeite die jullie erin hebben gestoken tot nu toe.

Ik heb alleen bmp's erin staan omdat deze voorkomen in windowsXP, verander het pad dmv de knop en link maar eens naar een jpg, werkt het dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan