afbeelding invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
??

Ja, dat werkt. Ik zie de foto.
Nu moet ik alles op m'n gemak gaan bekijken hoe het werkt. Dat wordt pas maandag. Antwoord volgt of ik het in mijn programma kan inpassen.

Bijna

Hoi, ik heb weer een update.
Ik ben druk bezig geweest. Het voorbeeldbestand van Hooija werkt nu prima en ik kan er vanalles mee doen. ALLEEN NIET ALLES INVOEGEN IN M'N EIGEN BESTAND.
Ik heb alles proberen te kopiëren in m'n eigen bestand. Als ik het activeX besturingselement wil kopiëren of zelf wil invoegen krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Zonder dit werkt de knop 'COMM' ook niet want die verwijst naar dit AXCD ding (zoals jij hem benoemd hebt.
Ik neem aan dat ik géén ander activeX besturingselemant kan gebruiken????

Het zal wel aan mijn simpele beperkte kennis van Ecces en programeertaal liggen.

Bijlagen

• help3.jpg
    help3.jpg
    25 KB · Weergaven: 25
Onder tools heb je een menu optie die heet activeXcontroles.
Hier moet je een opgave hebben van microsoft common dialog controles.
Als deze er niet tussen staat kies dan voor registreren en zoek naar het bestand COMDLG32.OCX en registreer deze.Als het goed is kun je daarna wel een commondialog venster gebruiken

Helaas

Ha die Hooija.

Het wil maar niet lukken.

microsoft common dialog controles staat in het rijtje en
het bestand COMDLG32.OCX is ook zichtbaar. Dit was al zo en toch kan ik er niet mee werken en krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Ook als ik jouw activeX wil kopiëren krijg ik dezelfde foutmelding.

nog niet

HET BLIJFT HELAAS NIET LUKKEN. Hooija: Ik kan dat AXCD ding niet kopieren. Blijf steeds dezelfde foutmelding krijgen. Alle andere objecten in jouw bestand kan ik feilloos kopieren, maar zonder dat AXCD ding werkt het dus niet.

Ongelooflijk

Ha die Hooija.

Zodra ik probeer jou Active element te kopieren krijg ik de foutmelding dat ik geen rechten heb.
Als ik in een heel nieuw formulier een zo'n object wil invoegen krijg ik ook weer zo'n melding.
Bijgevoegde afbeelding laat zien dat ik dit element wél in de lijst heb staan maar niet kan gebruiken.
Snap jij het nog????

Bijlagen

• help 4.jpg
    help 4.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 22
wat ik tot dusver gevonden heb als verklaring is het volgende: Het gebruik van het activeX object wordt alleen toegestaan als er een developers applicatie is geinstalleerd die heb je in een office variant maar ook VisualBasic werkt.Op mijn systeem staat ook VB6 geinstalleerd, ik zoek nog verder om een mogelijke oplossing te vinden (Ik heb ooit wel eens een Microsoft site gezien met een oplossing)

blijft niet lukken

Ha die Hooija.

Ik heb beide support paginas bekeken. Volgens de ene zou het moeten werken: Common Dialog Control Microsoft Office 2000 Developer Edition Comdlg32.ocx, of heb ik géén developer edition????
De andere geeft een fix voor office 97. Ik werk met office 2000 (dit had ik hoop ik al gezegd toch??)

Heb je hier weer wat aan?

Bestaat er geen andere manier om afbeeldingen (jpg) per item te laten zien????

Ik blijf je bedanken voor de gedane moeites.

Het commondialog object dient alleen maar om te kunnen browsen naar het gewenste plaatje.
Je kunt natuurlijk ook gewoon het pad invullen in een tekstbox, dat werkt ook.
Je hebt dus het object niet perse nodig om de plaatjes zichtbaar te maken.

JPG in formulier plaatsen

Dit probleem is geen echt Access probleem. Hoe het precies werkt weet ik niet maar dit probleem doet zich vaak voor als een nieuwe jpg-viewer is geplaatst op de computer waar access op staat, en deze viewer als standaardsoftware wordt gebruikt om de jpg te viewen. Hierdoor blijven BMP-s wel zichtbaar en JPG-s niet. Een mogelijke oplossing is de jpg-s standaard te laten openen met de standaard viewer van microsoft. Hoe het precies werkt weet ik niet maar hiermee heb ik het probleem een aantal keren opgelost. Ook het de-installeren van de nieuwe software wil al eens helpen.
Helaas heb ik geen passende oplossing, maar het is wel de richting waarin de oplossing is te vinden.

success

vreemd

Vreemd dat het op 3 verschillende computer niet werkt. 2 met XP en 1 met W98SE. Op alle drie Office 2000 en diverse andere (verschillende)programma's en toch zie ik de afbeelding alleen als ik BMP'n invoeg.
Het blijft een vreemd verhaal waar ik nog steeds niet uitkom.
Ook dat ActiveX gedoe werkt op alle drie niet ????????

Jippieieieieie

:thumb: Het is gelukt.
Er heeft een expert op gezeten en die kwam met dè oplossing. .....Alleen werkt dit bij mij ook niet. Zijn opmerking daarover is dat ik toch waarschijnlijk NIET alles geïnstaleerd heb. Maar het werkt nu wel.
Hoe???
Via invoegen, object en dan kies ik voor Corel photo paint (een vrij oud programma waar ik veel mee werk). Vervolgens start dit programma op en kan ik binnen dit programma een JPG afbeelding invoegen. Als ik photo paint vervolgens sluit staat de afbeelding keurig in mijn database.
Dit was ook zijn oplossing maar dan via object, word. Hierbij kreeg ik dan toch weer een OLE fout.

Ik ben in ieder geval blij dat het nu lukt en bedank iedereen nogmaals voor het meedenken. Uiteindelijk hebben jullie mij op het goede spoor gebracht en heb ik weer wat geleerd.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan