afbeelding koppelen aan waarde veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom006

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
Hallo,

ik print testrapporten uit gegevens die in een tabel staan in access. nu zijn er twee service monteurs die testen verrichten en ik wil graag automatisch de handtekening van de monteur mee printen op het rapport. kan dit een of andere manier gekoppeld worden aan de waarde die in een ander geprint veld staat ? dat veld heet bij mij "inspecteur".

alvast bedankt voor de hulp!!

Groet,

Tom

Als dat veld inspecteur een verwijzing bevat naar een afbeelding van de betreffende persoon is dat niet zo'n probleem, dan kun je dat gewoon als Image object in je rapport zetten en ernaar verwijzen in de Properties.

het veld verwijst nu nog nergens naar, het is gewoon een veld dat uit de data tabel komt en gevoed word door onze testapparaten. hoe zou ik dat kunnen doen?

sorry maar ik ben nogal een leek op dat gebied en al erg gelukkig dat de rapporten er goed uitkomen :)

Dan moet je even leggen wat er in dat veld staat, want nu snap ik niet wat je bedoelt. Je wilt koppelen met het veld [inspecteur]. Tot zover ben ik er nog bij :).

in de bijlage een screenshot van het rapport, ik heb even wat namen wit gemaakt maar in het veld "inspecteur" dat onderaan staat, staat de naam van de desbetreffende inspecteur. er zijn 2 inspecteurs en ik zou graag willen dat de afbeelding van de handtekening die ernaast staat automatisch met de naam van de inspecteur mee veranderd. de naam van de inspecteur komt uit de tabel met testgegevens.

hopelijk heb ik het zo iets verduidelijkt. rapport.jpg

Dat is ook het stuk dat ik wel snap, maar dus niet wat de koppeling is met het veld inspecteur.

die koppeling is er nog niet, die wil ik graag maken maar ik weet niet hoe en of dit uberhaupt kan :)

Maar je beweert in berichtje #5 dat in dat tekstvak de naam van de inspecteur staat. Waar haal je die vandaan dan?

ja dat klopt, dit veld komt uit dezelfde tabel waar de test data ook in staat dus in zoverre is er een koppeling.

Ik vermoed dat we met een spraakverwarring te maken hebben, dus hier een poging om die te ontwarren :).
Je rapport is gebaseeerd op een tabel, waar ongetwijfeld een koppeling in zit met de Inspecteurstabel. In die tabel heb je de naam van de inspecteur staan die je nu ook in het rapport hebt. Je koppelt je rapport dan op basis van de InspecteurID. In datzelfde record waar je de naam uit haalt, zou je ook een veld moeten hebben met een padverwijzing naar de handtekening(safbeelding). Dus het pad van de afbeelding is in het rapport bekend, als je dat veld toevoegt aan de query van het rapport. En op basis van dat veld kun je de ImageControl vullen met de afbeelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan