afbeelding koppelen in Publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
1. Klik in de menubalk op Invoegen>Afbeelding>Uit bestand
2. Zoek de afbeelding en selecteer
3. Klik onderin op het pijltje naast Invoegen>Koppelen aan bestand
4. Sla de wijzigingen op in de publicatie
5. Bewerk de afbeelding in Paint en sla de wijzigingen op
6. Open de publicatie opnieuw en.....
7. De wijzigingen worden NIET doorgevoerd!

8. Wat gaat er hier fout?

Ik werk met Publisher 2007, maar het antwoord mag ook gelden voor een andere versie, dan probeer ik of het ook werkt in de mijne.

Hoi,

Inderdaad werkt dat niet met afbeeldingen kennelijk. Als je op deze manier een afbeelding hebt ingevoegd, zie je in het menu Bewerken ook dat de optie Koppelingen... grijs blijft.
Met geselecteerde tekst- of werkblad-gedeelten werkt het wél.
In powerpoint is er een extra optie, anders dan 'Koppelen aan bestand' namelijk 'Invoegen en koppelen'. En daarmee werkt het wél.

Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat nu de functie is van 'Koppelen aan bestand', heb het tot nu toe niet kunnen achterhalen en ben zeer benieuwd.:shocked:

Hoi Teun,

ik was al helemaal blij toen ik zag dat er was gereageerd op mijn Publisher vraag. Als jij het al niet weet...
Tekst koppelen werkt ook al niet in Publisher, tenminste niet via invoegen, misschien op een manier die ik nog niet heb ontdekt. Eerlijk gezegd baal ik hier wel van. Nu maar hopen dat er nog ergens een verdwaalde Publisher kenner rondwaart. Bestaan die mensen wel? Het is zo'n mooi programma, vind ik, maar bijna niemand lijkt het (echt) te kennen.

Omdat ik bij Microsoft en in een boek van Olij (grrr) had gelezen dat je afbeeldingen kunt koppelen, was ik een oefening aan het maken van twee pagina's. Helemaal op het eind kom ik er dus achter dat het gewoon niet werkt. Waar slaat het op om in een boek te schrijven over iets dat niet werkt.

In ieder geval bedankt voor je reactie, misschien komen we er samen achter.

Zucht

Tekst en werkbladkoppeling lukt wel hoor, maar op een vergelijkbare manier als in Word

Maak in Publisher eerst een tekstvak.

Open het Word-document, selecteer de tekst en kopieer die

Klik in het tekstvak in Publ. en kies nu menu Bewerken > Plakken speciaal; Koppeling plakken.

en nog steeds ... met plaatjes lukt het niet.

Hoi,

natuurlijk moet het koppelen van tekst op die manier... domoor die ik ben. Ik zat me helemaal blind te staren op het invoegen. Sukkelina in de bocht met een vaartje van 180 km p/s.

We doen een wedstrijd: wie het eerst een manier heeft gevonden om afbeeldingen te koppelen.

Ondertussen ben ik toch alweer blij. Desnoods gooi ik het roer om en doe ik aan tekst koppelen ipv afbeeldingen koppelen, dan is alles OK. Daarnaast is dat toch ook belangrijker, laten we eerlijk wezen (niet mee eens maar ja, een banaan rechtl.. moet mogelijk zijn).

Teun, ik geloof dat ik ermee ga stoppen. Ben vanmorgen om 8 uur al achter de pc gaan zitten om te werken en ik wil nog even in bad voordat mijn huisgenoten slapen.

Greetz van Malicka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan