• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding koptekst Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans87

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Beste oplosser,

Wanneer ik in Excel een afbeelding toevoeg in de koptekst, dan wordt er verwezen naar de afbeelding. Als ik vervolgens het afdrukvoorbeeld weergeef, dan wordt deze afbeelding zichtbaar. Het probleem is echter, dat ik vervolgens niet bij deze afbeelding kan komen. Ik kan hem, om het zo maar te zeggen, niet vastpakken en bewerken.

Weet iemand of dit toch mogelijk is?

Met vriendelijke groeten,

Hans

Welke versie Excel gebruik je? Ik heb net even in 2007 wat gerommeld en daar kan ik van alles en nog wat uithalen met de in de koptekst geplaatste foto : o.a. vergroten / verplaatsen / tekst erbij zetten.

Welke versie Excel gebruik je? Ik heb net even in 2007 wat gerommeld en daar kan ik van alles en nog wat uithalen met de in de koptekst geplaatste foto : o.a. vergroten / verplaatsen / tekst erbij zetten.

Ik heb het over de 2003 versie.

En bewerken dat lukt ook wel, maar ik wil de afbeelding vervolgens kunnen kopieren..

Laatst bewerkt:
Ok, jammer, want ik heb inmiddels wel door (een klein beetje tot mijn "verdriet") dat in Office 2007 zo'n beetje alle vertrouwde schermpjes en menuutjes van oud Officepakketjes door Microsoft flink door elkaar zijn gegooid / van positie zijn veranderd / andere menu structuren hebben gekregen. Ik ben er nog steeds na zes maanden niet echt aan gewend. Misschien iemand die meeleest en wél de juiste versie heeft?

Ok, jammer, want ik heb inmiddels wel door (een klein beetje tot mijn "verdriet") dat in Office 2007 zo'n beetje alle vertrouwde schermpjes en menuutjes van oud Officepakketjes door Microsoft flink door elkaar zijn gegooid / van positie zijn veranderd / andere menu structuren hebben gekregen. Ik ben er nog steeds na zes maanden niet echt aan gewend. Misschien iemand die meeleest en wél de juiste versie heeft?

Ik hoop het.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

.......en idd. het kopieren van de in de koptekst geplaatste afbeelding lukt mij ook in 2007 nog niet echt................

Laat ik het nuanceren: het ingevoegde plaatje (tekst) kan ik wel kopieren, maar als ik het ergens "plak" blijft het een woord en kan ik het plaatje niet meer zien op die nieuwe positie.

Laatst bewerkt:
.......en idd. het kopieren van de in de koptekst geplaatste afbeelding lukt mij ook in 2007 nog niet echt................

Laat ik het nuanceren: het ingevoegde plaatje (tekst) kan ik wel kopieren, maar als ik het ergens "plak" blijft het een woord en kan ik het plaatje niet meer zien op die nieuwe positie.

Uh-uh ik vraag me af of het wel mogelijk is..

Afbeelding kopieren en dan plakken in je fotobewerkingsprogramma daarna bewerken en weer als nieuwe afbeelding in excel zetten.
Of is dit niet helemaal wat jullie bedoelen ?

Laatst bewerkt:
Afbeelding kopieren en dan plakken in je fotobewerkingsprogramma daarna bewerken en weer als nieuwe afbeelding in excel zetten.
Of is dit niet helemaal wat jullie bedoelen ?

Nee.

Stel je krijgt een Excel document waarin de afbeelding in de koptekst is verwerkt.
Nu wil je echter deze afbeelding als bestand hebben.
In Word kan je echter deze afbeelding simpelweg kopieren en plakken.
In Excel werkt dit niet zo makkelijk.

Weet niemand of er een manier is om toegang te krijgen tot de afbeelding?

Hang dan eens een voorbeeldbestandje bij, dat is het minste dat je kan doen.

Hans,

Klopt, je krijgt nergens de naam te zien, dus kennelijk zit het plaatje 'opgesloten' in Excel.

Bijlagen

• plaatje.jpg
    plaatje.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 114
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan