afbeelding laden in een userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter pasan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
ik heb al eerder een vraag gesteld hier over hoe je een afbeelding laad in een userform dit is gelukt.
nu wilde ik iets wat er op lijkt maar met 1 verschil de fotos staan nu niet in hetzelfde mapje als de workbook, maar op een blad in hetzelfde workbook
In kolom A is de range van combobox1 in kolom b heb ik per cel een foto ingevoegd
Kan ik nu afhankelijk van de waarde in combobox1 de afbeelding ophalen uit kolom B
en in image1 laten zien
deze vond ik
Code:
UserForm1.Image1.Picture = LoadPicture(VBAProject.ThisWorkbook.Path & UserForm1.cbosectie.Value & ".jpg")

niet dat het werkt op dit moment maar is mischien een idee in de goede richting

Groet

Pasan:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je de foto opslaat in een ActiveX besturingselement (picture) op een sheet kun je vrij gemakkelijk met onderstaande methode de foto op jouw userform laden:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Me.Image1.Picture = ThisWorkbook.Worksheets("Blad1").OLEObjects("Image1").Object.Picture
End Sub

Namen naargelang aanpassen.

Anders moet je even googlen op: Stephen Bullen PastePicture

foto

hoi EvR
bedankt voor je reactie
ik ga met jou code proberen om verschillende foto`s te laden in image1 afhankelijk wat er in de combobox geselecteerd wordt
ik heb het nu wel werkend met een code waarbij de foto`s in een mapje staan die in het zelfde mapje staan alswaar het workbook staat
het nadeel wat ik hieraan vind is dat door de gebruiker heel gemakkelijk bij die foto`s te komen is en er dan perongeluk iets gewist kan worden
Daarom wilde ik graag de foto`s van een blad uit het workbook zelf halen zodat ik dat blad kan verbergen
1 kolom met de namen van foto`s (deze namen zijn hetzelfde als in de lijst van de combobox) en in de kolom ernaast de foto

groet

Laatst bewerkt:
Een groter nadeel zal zijn dat afhankelijk van het aantal foto's je workbook enorm in grootte zal toenemen aangezien dat XL hier eigenlijk niet voor gemaakt is.

aantal - foto`s

als ik elke foto terug breng in grote van ...MB naar ongeveer 40kb denk ik dat het nog aardig meevalt.
de fotos wil ik niet beeld vullend hebben maar iets in de orde van 2 pasfotos in grote volstaat al
het mapje waar ik nu de fotos ingezet heb is 1.7 MB groot en het zijn 38 foto`s bij elkaar
mocht ik in totaal 5 MB aan fotos à 40 kb bij elkaar geflitst hebben lijkt mij toch nog prima te doen.
want uit hoeveel fotos bestaat een fiets?;) je weet vast mn vorige vraag nog wel waar je me uitstekend mee geholpen hebt Warme bakkertje

groet

Laatst bewerkt:
hoi
met de volgende methode laad ik fotos van het werkblad afbeeldingen naar werkblad start en in "afbeelding6" komt dan de foto afhankelijk de keuze in "A80" op blad "start"
nu probeer ik de afbeelding van "afbeelding6" in Image1.picture te plakken in de userform
De value in "A80" lukt me wel via de userform aan te passen maar alleen die afbeelding niet iemand een suggestie??

1. Maak een werkblad (Blad3) met in de A kolom een lijst met de namen voor de afbeeldingen.

2. In de B kolom plaats je de afbeeldingen.

3. Geef de lijst met namen in de A kolom een naam. (b.v. Afbeeldingen)

4. Maak nu een formule met een naam. Doe dit als volgt: Invoegen => Naam => Definiëren.

5. Bij Namen in Werkmap zet je ‘Figuur’

6. En bij ‘Verwijst naar’ zet je volgende formule: =INDEX(Blad3!$B$1:$B$100;VERGELIJKEN(!$A$80;Blad3!$A$1:$A$100;0))

7. Nu ga je naar een ander blad, en daar valideer je cel A80 met ‘Lijst’, en bij ‘bron’ vul je in: =Afbeeldingen

8. Nu kopieer je één van de afbeeldingen uit de B kolom van Blad3, en je plaatst dit op het andere blad, in een willekeurige cel. Zorg er voor dat rijhoogte even groot is als de figuur, evenals de kolombreedte.

9. Terwijl de figuur geselecteerd is, zet je volgende formule in de formulebalk: =Figuur

10. Nu zal de figuur veranderen telkens je de naam in de gevalideerde cel wijzigd

in het bijgevoegde mapje heb ik alle afbeeldingen op 1 na verwijderd ivm map grote
de tekst en mapje heb ik van internet maar heb alleen de link niet meer

Bijlagen

Laatst bewerkt:
geen reactie dus zet de vraag op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan