Afbeelding Microsoft wijzigen in aanmeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeukie

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
5
Hallo daar.
Ik heb een vraag en ik kan er niets over vinden omdat ik niet echt weet hoe het te formuleren.
Ik wil graag de afbeelding van Windows/Microsoft die je komt te zien in het klassieke aanmeldscherm wijzigen in een afbeelding van het bedrijf.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen en uitleggen of dit kan en hoe (misschien een mooi programma en dan bedoel ik niet StyleXp ofzo ) ik wil gewoon echt alleen die afbeelding wijzigen.

In de bijlage zie je welke afbeelding ik precies bedoel

Alvast bedankt :D
 

Bijlagen

  • Windows aanmeldscherm.bmp
    86,2 KB · Weergaven: 63
Hmm, in WIN2K kon je MSGINA.DLL (in de \windows\system32-map) aanpassen met ResHack. Werkt denk ik bij XP ook nog wel. Onder bitmap 101 en 107 stond het plaatje. Via ResHack kon je dan het plaatje saven, en na aanpassing het nieuwe plaatje laden.

Voordat je dat doet: Zorg dat je een backup van je originele MSGINA.DLL hebt, zodat je altijd terug kan naar de originele. Er waren namelijk wel eens probleempjes als je die DLL aanpaste.
 
Ok bedankt Robbie ik ben nu al een heel eind op weg.
Ik zal morgen de afbeelding bewerken.
Ik meld wel even wanneer het gelukt is of als ik nog vragen heb over dat inladen.
Maar tot nu toe heel erg bedankt.:thumb:
 
Hey,
het begin lukt allemaal wel tot het inladen maar dan het opslaan of vervangen.
Zodra ik de nieuwe MSGINA.DLL opsla op het bureaublad en hem dan kopieer naar de SYSTEM32 map geeft Windows aan dat dit niet gewijzigd kan worden omdat het in gebruik is. Ik wou het in veilige modus opstarten en dan wijzigen maar op 1 of andere manier kan ik niet in veilige modus komen. Toen heb ik maar geprobeerd om in RESHACK het nieuwe Bitmap op te slaan in die system32 map, dan geeft hij geen melding dat het niet kan maar toch werkt hij niet. Heb je misschien nog een andere manier hoe ik de nieuwe MSGINA.DLL de oude kan laten vervangen?
Met vriendelijke groeten.
 
Ik heb het al opgelost.
Ik heb de naam van de originele msgina.dll gewoon een andere naam gegeven dit staat Windows wel toe, en toen heb ik mijn msgina in de map geplaatst en het werkte! :D
Robbie hartstikke bedankt voor je hulp :D
 
OK, mooi dat het allemaal gelukt is. :thumb:
Sorry, was effe afwezig, dus helaas geen tussentijdse hulp. Achteraf had je die ook niet nodig. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan