afbeelding netjes op hele a4 afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetroman

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Beste forummers,

Ik gebruik windows xp prof en heb een hp printer. Ik probeer al een tijdje afbeeldingen netjes op de hele a4 pagina te krijgen maar het lukt me niet. In de wizard afbeeldingen afdrukken staan de foto`s scheef in de previews (rechts meer wit dan links onder idem) Hoe krijg ik dit goed? Of nog beter hoe krijg ik die witte randen helemaal weg zodat ik een heel a4tje mooi kan gebruiken? (zonder knippen)

Het ligt ook een beetje aan de printer die je gebruikt. Niet alle printers kunnen full page (borderless) printen.
Bij de Canon die ik hier heb kan je bij de printereigenschappen aangeven 'fit to page' en 'borderless print' . Voorop gesteld dat de afbeelding dan al reeds een redelijk A4 formaat heeft komt er een keurige full page print uitrollen. Als het een klein plaatje is moet je dit natuurlijk niet doen want dan ziet het 'opgeblazen' resultaat er niet uit.

Ik heb de hp officejet g55 en kan dit helaas nergens instellen..? :-( maakt niet uit waar ik afdruk in elk programma zelfde resultaat

iemand de oplossing voor mij van dit probleem? Kan me voorstellen dat hier meer mensen mee kampen..

probeer in verkenner eens de foto te openen als voorbeeld in Windows Viewer
Onderin zie je dan een printertje staan
misschien dat je daar kan kiezen voor hele pagina

Die windows vieuwer gebruik ik dus altijd.. En daar geeft ie dus slordig witte randen. wie o wie heeft de ultieme oplossing voor dit probleem en heeft bijvoorbeeld ook een officeyet

Je printer moet het ondersteunen, anders zal je allerlei kunstgrepen moeten toepassen, zoals b.v. het opgeven van een iets grotere papiermaat aan je printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan