• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding niet afdrukken maar wel opslaan als pdf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sams
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sams

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
LS,

is het mogelijk om bij bijgevoegd file de afbeeldingen te verbergen voor het printen, en zichtbaar te maken als het bestand als pdf opgeslagen word?
wie kan mij hierbij helpen. heb op volgende site iets gevonden over het aanvinken van Conceptkwaliteit bij pagina-instellingen (http://www.pcleek.com/ms-office-tips...niet-afdrukken.)
maar dat werkt bij mij niet! het enige wat gebeurd als ik Conceptkwaliteit aanvink is dat de randen die ik ingesteld heb niet geprint worden.

bij voorbaat dank voor de hulp,
Sam

Bekijk bijlage test 8.zip

Hallo Sams. Wil je het Excel document alleen opslaan in PDF alleen. Of wil je die afbeeldingen niet in het PDF hebben.? Wat is precies de bedoeling.

Beste manamana, de afbeeldingen moeten wel in de PDF staan maar niet afgedrukt worden (omdat wij briefpapier hebben waar de logo's al op staan).

Sam

Hallo Sam dit is het enige zinnige wat ik vond. Klik Het ligt eraan hoe de PDF is opgebouwd. Als het echt met PDF gemaakt is kan je wellicht het achtergrond element eruit halen. Als de PDF echter is "gegenereerd" als afdruk kan het helaas niet.

Hallo Manamana,
Ik heb heb blijkbaar mijn vraag verkeerd geformuleerd, excuses hiervoor. Ik wil dat als ik het werkblad afdruk vanuit het excel file dat de afbeeldingen niet zichtbaar zijn op de print (omdat ik briefpapier heb waar de afbeeldingen al op staan) en als ik het weekblad opsla als PDF de afbeeldingen wel zichtbaar zijn.

Sam

Laatst bewerkt:
Mhh listig toch niet zo makkelijk als het lijkt. Tja en een leuke vraag is het wel. Maar dat lost niets op natuurlijk. Ik keek nog een bij die Leek. Hier Klikje

Er staat nog meer maar heb ze niet alle gelezen. Verder nog dit wat ik ervan af weet. De Excel Viewer 2007als ik me niet vergis kun je gratis downloaden. Met Excel Viewer 2007 kun je Excel-werkmappen openen, weergeven en afdrukken. Je kunt ook gegevens kopiëren vanuit Excel Viewer 2007 naar een ander programma.

Je kunt echter geen gegevens bewerken, een werkmap opslaan of een nieuwe werkmap maken.

Kun je hier iets mee met die viewer. Klikje om te downloaden.

Probeer mee te denken he wat een gedoe. :D

Je werkt met macro he dat zou ook een probleem kunnen zijn. Ik keek en las hier het een en ander. Klikje Lees meer bij verplaatsen en selecteren.

Laatst bewerkt:
is idd. niet zo makkelijk als ik mij voorgesteld heb.
ben nog aan het zoeken geweest maar ben ook niet verder gekomen.
iig wel bedankt voor je hulp manamana.

Hallo ik keek bij diezelfde leek nog eens. Klikje

Kennelijk werkt dit alleen bij getallen en niet bij formules. Jammer dat ik je niet verder kan helpen. :(

Sam,

Ik zag dat het gaat om kop- en voetteksten. Misschien kom je verder met
Code:
ActiveSheet.PageSetup.RightHeaderPicture.Brightness = 1
    ActiveSheet.PageSetup.CenterFooterPicture.Brightness = 1
Daarna kun je je printregel zetten en vervolgens die twee regels weer terugdraaien. Dit alles kan kun je dan aan een knop hangen.

Terugdraaien doe je met
Code:
With ActiveSheet.PageSetup.RightHeaderPicture
        .Brightness = 0.5
        .ColorType = msoPictureAutomatic
    End With
    With ActiveSheet.PageSetup.CenterFooterPicture
        .Brightness = 0.5
        .ColorType = msoPictureAutomatic
    End With

Laatst bewerkt:
Status