Afbeelding niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuw01

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo,

Ik ben mijn eerste website aan het maken met behulp van Dreamweaver en het boek Dreamweaver 8 voor Dummies! Ik heb nu diverse pagina's aangemaakt, heb mijn indexpagina in cellen verdeeld en nu wil ik in een van de cellen een afbeelding plaatsen.
Ik krijg iedere keer i.p.v. de foto het gebroken gif-plaatje te zien en snap niet wat ik fout doe. Het zijn jpg-bestanden, de bestanden staan allemaal in een map die ik aangemaakt heb in Dreamweaver en die ik in Dreamweaver heb verplaatst naar die map. Kan het fout zijn gegaan, omdat ik de bestanden eerst buiten Dreamweaver heb verplaatst naar de map van de website?

Bedankt alvast en de groeten van een "digibeet" die het wel wil leren!

Esther

Kan het fout zijn gegaan, omdat ik de bestanden eerst buiten Dreamweaver heb verplaatst naar de map van de website?

Als je in de verkenner de file opent, en dan de bron belijkt weet je het.
Daar staat het pad van het plaatje.

Ik heb het pad gecontroleerd, maar dat is volgens mij goed.
Onder "mijn documenten" heb ik nl. voordat ik met Dreamweaver begon een map gemaakt genaamd "website stichting ........" en daaronder heb ik een submap "images" gemaakt, waarin ik de afbeeldingen heb geplaatst. Hierna ben ik in Dreamweaver diverse html-pagina's gaan openen, conform de structuur van mijn website, die ik opgeslagen heb onder de map "website stichting .....". Ik heb zojuist het pad van de afbeeldingen bekeken en dat staat onder c:\documents and settings\eigenaar\mijn documenten\website stichting .......\images!

Ergens maak ik een verkeerde stap, maar ik zie de logica op dit moment even niet.

Groet, Esther

De logica is mij niet helemaal duidelijk, maar uiteindelijk heb ik de afbeelding zichtbaar gekregen door hem met Batchconverter te converteren van jpg naar gif!

Groet, Esther

ik zit hier met hetzelfde probleem. alleen heb ik het bestandje gewoon omgezet van bmp naar jpg, dit pikte ie niet, van jpg naar gif pakte ie ook niet. Ik krijg niet eens een thumbnail te zien als ik de afbeelding selecteer:confused:

Heb je het bestandje echt geconverteerd met een programma of alleen de extensie veranderd? Met alleen de extensie veranderen verander je de format van het bestand nl. niet. Wat ik uit het boek over Dreamweaver waarmee ik werk begreep, is dat bmp-bestanden zowiezo problemen kunnen geven en dat je het beste met jpg en gif kunt werken. Ik zou anders proberen om het originele bestand te converteren naar gif en kijken wat er gebeurt. Van bmp naar jpg en van jpg naar gif is denk ik ook niet bevorderlijk en natuurlijk zorgen dat de afbeelding in een map van je site staat, maar dat zul je waarschijnlijk wel weten!

Groet, Esther

ja, ik heb alleen de extensie veranderd. ik heb t bestandje vanuit een i-net pagina opgeslagen, dan geeft ie al aan dat het een bmp bestand is. is dat programma batchconverter te downloaden? en ja de afbeelding staat ook in de map van de site, wel goed dat je het vraagt, want ik ken mezelf:thumb: :D

Je kunt de free trial downloaden via http://www.batchconverter.com/
Als test zou ik eerst een jpg-bestand via dit programma converteren naar gif en kijken of het werkt. Daarna met het bmp-bestand proberen, lukt het dan niet, dan weet je dat het aan het bestand ligt. Ik ben ook verre van een Dreamweaver expert, maar wellicht kom je zo wat verder.

Groet, Esther

ik heb het zelfde probleem

als ik op f12 druk zie ik gewoon alles

zodra ik hem upload naar mijn website zie ik me foto's niet meer wat ken het zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan