Afbeelding op etiketten afdrukken Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thunos

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
28
Hoi,

Ik wil graag een plaatje op etiketten afdrukken op een A4 vel met 24 stickers.
Heb het geprobeerd met de optie etiketten en marges op 0 gezet maar bij afdrukvoorbeeld lijkt er toch een grote marge zowel links als rechts te zitten..
Weet iemand welke etiketten instelling ik moet gebruiken voor A4 vel met 24 stickers?
Mij lukt het helaas niet :eek:

- Heb een bijlage toegevoegd hoe ver ik ben gekomen -
Bekijk bijlage zeitgeist.docx
 
Als je dubbelklik op de bitmaps om de Eigenschappen ervan te achterhalen staat aangeven in tabblad Grootte:
Hoogte-breedte verhouding vergrendelen
en
In verhouding tot oorspronkelijk formaat.

Verder staat in tabblad Indeling dat het plaatje als tekstregel moet worden beschouwd.

Dit is voor alle plaatjes/stickers het geval.

Als je nu eerste alle 24 plaatjes individueel aanklikt en eerst de linkermarge per sticker helemaal weghaalt (Schuif de linkermarge naar het kolom-scheidings-punt).
Daarna per stuk dubbelklikken op de sticker, in tabblad Grootte die 2 zaken die hierboven zijn genoemd afzet, de grootte op 3,79cm bij 10,11 cm zet (danwel 3,80cm bij 10,10cm), in tabblad Indeling het omzet naar "voor tekst" en links uitgelijnd, dan zou je het plaatje 'stickervullend' moeten kunnen maken.

Zie bijlage waar ik het (hopelijk) goed voor je gezet heb in vakje 1 en vakje 2 op de eerste rij stickers.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • zeitgeist_tijs.docx
    48,9 KB · Weergaven: 327
Tnx ziet er iedergeval beter uit!
Alleen is het afdruk probleem nog wel het zelfde, blijft marges geven aan beiden zeiden terwijl ik 0,00 heb gekozen :shocked:
Weet je daar ook een oplossing voor?
Bekijk bijlage zeitgeist_tijs.docx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het document nog helemaal doorgelopen en hier en daar enkele aanpassingen gedaan.

Zie bijlage.

Kijk of het nu wél lukt. Desnoods even op normaal papier ipv. op een stickervel.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • zeitgeist_tijs.docx
    49,6 KB · Weergaven: 244
Ik heb het document nog helemaal doorgelopen en hier en daar enkele aanpassingen gedaan.

Zie bijlage.

Kijk of het nu wél lukt. Desnoods even op normaal papier ipv. op een stickervel.

Succes,

Tijs.

In ieder geval bedankt voor het kijken! Probleem is helaas nog het zelfde.
 
Wat me eerder al opviel is dat het papierformaat niet A4 is. Is dat inderdaad de bedoeling? Ander moet je dramatische aanpassingen gaan doen in de pagina-indeling, waarbij je het papier van "aangepast formaat" moet gaan omzetten naar A4 én de plaatjes elkaar gaan overlappen (want die hebben een vaste breedte en hoogte van mij gekregen), zodat ook het aantal plaatjes/stickers per pagina verandert.

Dat er randjes komen ligt aan de printer(-driver) instelling. Als ik hier bij het afdrukken klik op "Eigenschappen" en daar kies voor "Afdrukken zonder marges", dan komt het er wél goed op (ik heb een IP3000 printer van Canon). Wellicht is er bij jouw printer ook iets dergelijks aan te geven.

Succes,

Tijs.
 
Wat me eerder al opviel is dat het papierformaat niet A4 is. Is dat inderdaad de bedoeling? Ander moet je dramatische aanpassingen gaan doen in de pagina-indeling, waarbij je het papier van "aangepast formaat" moet gaan omzetten naar A4 én de plaatjes elkaar gaan overlappen (want die hebben een vaste breedte en hoogte van mij gekregen), zodat ook het aantal plaatjes/stickers per pagina verandert.

Dat er randjes komen ligt aan de printer(-driver) instelling. Als ik hier bij het afdrukken klik op "Eigenschappen" en daar kies voor "Afdrukken zonder marges", dan komt het er wél goed op (ik heb een IP3000 printer van Canon). Wellicht is er bij jouw printer ook iets dergelijks aan te geven.

Succes,

Tijs.

Tnx man! Ik ga er nog verder naar kijken als het gelukt is zal ik nog even posten wat het nou was bij mij ;)
 
Nog een kleine aanvulling op mijn vorige posting: Wat ik maar wilde aangeven is dat het document correct is: Er staan (in mijn laatste versie) geen marges in.
Of zonder marges kan worden afgedrukt is dus gebonden aan (de technische mogelijkheden van) de printer(-driver).

Tijs.
 
Nog een kleine aanvulling op mijn vorige posting: Wat ik maar wilde aangeven is dat het document correct is: Er staan (in mijn laatste versie) geen marges in.
Of zonder marges kan worden afgedrukt is dus gebonden aan (de technische mogelijkheden van) de printer(-driver).

Tijs.

Ok bedankt man ga even mijn printer instellingen zelf bekijken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan