afbeelding op muziekmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozijntje

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Berichten
69
In windows xp zit weer een nieuwe functie: de mogelijkheid om plaatjes op mappen te tonen (werkt alleen in miniatuurweergave). xp zorgt er dan automatisch voor dat een map die afbeeldingen bevat maximaal 4 van deze afbeeldingen al op het plaatje van de map toont.
Maar nu heb ik een map met muziekbestanden van een bepaald album, en nu verschijnt opeens de afbeelding van dat album op de map:8-0:
Dat plaatje is dus op de een of andere wijze gekoppeld aan de muziekbestanden, maar is niet zichtbaar in de map zelf (ook niet als een of ander hidden-file)
Hoe kan ik dit plaatje openen, om te bewerken in een tekenptogramma.

ps Als het nie duidelijk is. sorry:eek: maar ik vond het al zo'n lang verhaal. Maar ik wil het nog wel een keer uitleggen!;)
 
dit bestand heet folder.jpg.. het is een systeembestand, dus als je het wilt zien moet je instellen dat je zulke bestanden wilt weergeven..

dit doe je door in je configuratiescherm naar mapopties te gaan.. daar kies je voor het tabblad weergave.. daar staat ergens een hokje met Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).. hiervoor staat in jouw geval als het goed is een vinkje.. haal dit vinkje weg en je ziet dit bestand tevoorschijn komen, samen met nog andere bestanden..

het is aan te raden om de bestanden even te kopieren naar een bepaalde map.. en dan even de attributen van de bestanden aanpassen.. dan kun je de weergave van de systeembestanden weer uitschakelen.. aangezien ze niet voor niets zo door microsoft beschermd worden ;)

edit: ik haal wel een programma'tje van i'net.. :) het duurt te lang en ik moet de vakantie voorbereiden :rolleyes:

Groeten, Rodin
 
Laatst bewerkt:
:p haha ik heb weer lekker wat te doen vandaag!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan