Afbeelding paginavullend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,

zoals de titel al doet vermoeden, zoek ik in Word 2003 naar een manier om een afbeelding een complete pagina te laten opvullen. Ik wil namelijk een soort digitaal boek maken waarin de eerste pagina de voorzijde oftewel de 'kaft' wordt met deze afbeelding.

Wie heeft er een idee?

Alvast bedankt!

Wordshot.JPG

Op de afbeelding kun je zien, waar je de begrenzing aan moet passen.
Hou je cursor er boven tot het moment je twee pijltjes ziet. (onderste uiteraard ook links cq rechts)
Linkermuis indrukken en verschuiven naar de buitenkant.

Je hebt dan wel kans als je gaat printen er een waarschuwing komt dat het buiten het afdrukgebied ligt.
Gewoon even uitproberen (met zwart).

Je hebt weinig te maken met de marges; gewoon aangeven in de eigenschappen van de afbeelding dat die aan de rand van de pagina moet beginnen, en vervolgens naar rechtsonder slepen. Wil je 'm afdrukken, dan krijg je vermoedelijk een witte rand; dat is afhankelijk van de printer, die doorgaans een niet-afdrukbaar deel van het papier gebruikt voor de papierdoorvoer. Je zult dus een printer moeten gebruiken die randloos kan afdrukken.

Bijlagen

• Afbeelding op pagina-rand.jpg
    Afbeelding op pagina-rand.jpg
    40,7 KB · Weergaven: 1.509
Bedankt voor de snelle reacties, ik zal het vanavond eens proberen!

Fijn voor je.
Als je nou ook nog verteld hoe, hebben andere oploszoekers er ook wat aan.;)

Ik heb zoals je aangaf in de bijlage de horizontale en verticale begrenzing aangepast, zodanig dat er geen wit meer aan de randen is.

Vervolgens: Invoegen -> Figuur -> Uit bestand -> [afbeelding geselecteerd waar het om ging].

Een miniatuurweergave van de afbeelding verschijnt dan in het document. Na het dubbelklikken op de afbeelding komt het venster 'Figuur opmaken'. In het tabblad 'Grootte' heb ik vervolgens zitten expirimenteren met de Hoogte en Breedte-waarden, net zolang totdat de afbeelding daadwerkelijk paginavullend was zonder witte randen.

Uiteindelijk bleek 30cm x 21,5cm alles op te vullen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan