Opgelost Afbeelding printen vanuit Verkenner Win 11

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Goedemiddag,
In WIN 10 Pro kon men afbeeldingen in de Verkenner printen met de rechter muistoets (zie voorbeeld

print win 10

Deze mogelijkheid is volgens mij in win 11 verdwenen (optie printen is wél te vinden maar print vervolgens gewoon rechtstreeks naar standaardprinter)

Is de oude manier nog in te stellen?

Vriendelijke groeten Jos

Oude manier, oude manier.... waarom niet een gratis programma als FastStone Viewer gebruiken om je foto's te bekijken, organiseren en afdrukken? Ik zie geen enkele reden om jezelf te pijnigen met inadequate Windows tooltjes als er betere alternatieven zijn :).

Beste Octafish, je hebt gelijk. Maar het gaat niet om foto's de bekijken en organiseren, maar meestal om een simpel jpg of png tje te printen (met schaaloptie). Daarom mis ik de optie in de Verkenner.

En je hebt het zo gedaan?
Selecteer de gewenste afbeeldingen > rechtsklik > toon meer opties > afdrukken

Octafish, geloof het of niet: nu werkt het nét zo als Win 10 (en zoals ik het graag wil). Is dat soms met een update veranderd? Of moet ik naar mezelf laten kijken? Hartelijk dank inderdaad voor de tip; ik had overigens nét op jouw aanraden FastStone geïnstalleerd). Om nog verder te zeuren: zou ik die 'afdrukken" optie in de Verkenner niet een stapje omhoog kunnen halen; naar de eerste selectie dus?

Als je het context menu bedoelt kan je dit laten uitvoeren in een .bat bestand om het Windows 10 context menu te hebben in Windows 11:
Code:
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe

Om later terug te gaan naar het Windows 11 context menu doe je dan dit:
Code:
reg.exe delete "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}" /f
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe

Geweldig, dank je wel!

Terug
Bovenaan Onderaan