Een oudere TV in gebruik nemen, op een plaats waar geen aansluiting zit.

Speelt de MKV film wel af?
Dan zal de TV het type ondertiteling niet herkennen.
Heb je een .srt ondertitelbestand bij die MKV?
Anders kan je dat proberen.

En misschien overbodig om te vermelden, de ondertiteling moet dezelfde naam (en karakters, zoals hoofdletters en punten ) hebben als de film

Mocht je geen srt bestand voor die film hebben dan kan je o.a. hier zoeken:

Een srt bestandje hoef je alleen maaar in dezelfde map als de film te zetten en deze de naam van de film te geven.
Eventueel kan je die inderdaad in het MKV bestand "branden" met een programma als MKVtools.
Zelf heb ik dat in de jaren dat ik MKV bestanden gebruik nog nooit hoeven doen.

Ik denk dat ik het probleem niet duidelijk genoeg heb verklaard.
Onder die film in het formaat MKV staat wel ondertiteling, althans als ik de film afspeel op mijn PC.
Speel ik dezelfde film al op mijn TV (boven op de slaapkamer) dan krijg ik de alleen Duits
Daarom was mijn conclusie: Dat die TV de ondertiteling niet herkend althans niet in MKV
Ik ga de film nu converteren van MKV naar MPG en dan kijken wat hiervan het resultaat is.

De Duitse ondertiteling kan in het bestand zelf zitten met een Nederlandse SRT er naast.

Ik gebruik 2 verschillende programma's om te converteren.
1) Movavi om films over te zetten altijd naat MPG
2) WonderShare om filmas naar MKV te converteren.
met Wondershare lukt het me niet om een film naar MPG over te zetten.

Ik gebruik er WinX HD Video Converter Deluxe voor.
Maar nu weten we nog steeds niet of je een SRT bestandje bij die film hebt.

Met MKVtools kun je dan Duits verwijderen, zodat NL enige taal is én default make, dat lijkt soms nodig te zijn.

Momenteel kan ik niet op de TV (Slaapkamer) kijken.
M'n vrouw gebruikt die TV nu.
Morgen kan ik kijken of die film met NL ondertiteling WEL compleet op die TV te zien is.

Terug
Bovenaan Onderaan