• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding slepen van Verkenner naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

clmgatso

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2011
Hallo beste mensen,

Situatie
We hebben een media cd gemaakt voor de projectleden met de bedoeling om vanuit Excel snel een afbeeldingen in te voegen door op naam te zoeken. Het gaat namelijk om 1000+ afbeeldingen.

Probleem
Blijkt nu dat veel mensen met XP werken en de Verkenner die opent in Excel (na de knop Afbeelding Invoegen) geen zoekfunctie bevat.

Poging
Rechter muisklik op de map met de afbeeldingen en Zoeken vervolgens slepen naar het document.

Pech
Dit lukt dus niet. Wel naar Word en Outlook, maar niet naar Excel. Ik heb een filmpje bijgesloten. Het betreft hier W7, maar hierin doet zich hetzelfde voor. Al heeft W7 een goede zoekfunctie.

Filmpje

[video=youtube;Gm2Db0DjUL0]http://www.youtube.com/watch?v=Gm2Db0DjUL0[/video]

Ik zou jullie ontzettend dankbaar zijn als jullie een oplossing weten!

Groetjes,

ClintG.

Je kan het met plakken speciaal proberen.

Had ik ook geprobeerd, maar die licht ook niet op.

Toch bedankt!

WDHBGS

Je kan ook onder het menu Invoegen kiezen voor Afbeelding.

Het volgende werd gemaakt in Excel2010 onder WinXp. Misschien kan dit wel nuttig zijn.
Laat je weten of het ook werkt onder andere versies van Office of Windows?
Het maakt gebruik van macro's, dus heb ik het opgeslagen als xls-bestand.
Succes ermee.

Bekijk bijlage fotosZoeken.xls

Heb een screenshot gemaakt van de functie.

Bijlagen

• Excel afbeelding invoegen.PNG
    Excel afbeelding invoegen.PNG
    54,4 KB · Weergaven: 142
Hartelijk dank voor beide jullie reacties.

Al is het probleem:

Blijkt nu dat veel mensen met XP werken en de Verkenner die opent in Excel (na de knop Afbeelding Invoegen) geen zoekfunctie bevat.

Dus:

Als je in Excel 2007 draaiende op XP via de knop afbeelding invoegen een afbeelding wilt toevoegen, dan opent er een verkenner zonder zoekfunctie. Het is dan dus niet mogelijk om uit de duizenden afbeeldingen op basis van naam te zoeken.

ps. Paulva. Lijkt me een leuke macro. Ik kom hiermee sneller in de verkenner van XP, maar dan blijft het probleem bestaan dat de verkenner geen zoekfunctie bevat.

Groetjes,

Clint.

Je kan het pad van het plaatje kopiëren en dan plakken in het Afbeelding invoeg-venster.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan