afbeelding toevoegen aan database

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Goeiemiddag,
voor een project zou ik een database moeten aanmaken met een aantal gegevens als naam, voornaam, ... Er moet echter ook per record een foto genomen worden met de webcam die dan moet toegevoegd worden aan dit record.
Ik heb een formulier aangemaakt om de gegevens in te vullen, ideaal zou zijn dat de webcam hierin afspeelt waarna je gewoon nog op een knop klikt en deze foto wordt dan toegevoegd aan het bewust record.
Iemand die weet hoe ik dit best zou kunnen aanpakken?
Alvast bedankt!
Gijs.

Ik kan je alleen vertellen dat plaatjes/afbeeldingen in access veel van je bestandsgrootte vragen. Het schiet enorm op. Een .mdb bestand kan max. 2 GB hebben. Maar met plaatjes is dit zo bereikt. Ik zou gaan koppelen als ik jou was. Gewoon met je cam de foto maken en dit bestand koppelen aan je gegevens in access.

Geen plaatjes in een mdb stoppen is inderdaad het beste advies dat je kunt krijgen.
Stop een verwijzing naar je plaatje (drive, pad en bestandsnaam) in je database en zet de plaatjes gewoon ergens op een harde schijf.
Je kunt vanuit access het plaatje openen door gebruik te maken van de FollowHyperlink methode van het applicatie object. Zoek dat maar eens op in de help of op internet.

afbeelding in een rapport

Ik kom net voor het eerst op deze site en zit met een zelfde vraag maar wil graag de foto uit het formulier afgebeeld zien in een rapport (dit wordt een catalogus) ik krijg echter in het rapport alleen de snelkoppeling afgebeeld en niet de foto zelf, kan iemand mij hierbij helpen?

GJ

En is het gelukt met de FollowHyperlink methode?
Ik heb dit geprobeerd, maar kben er nog niet uitgeraakt...
Als het gelukt is, kun je eventueel es je database toevoegen als je wil?
bedankt alvast!

Ja, het is mij nu gelukt, ik had het bewuste veld al gedefinieerd als OLE object en ik de cel met rechtermuisknop "invoegen" daarna gewoon de afbeelding opgehaald. Dit lukte echter pas nadat ik de afbeelding in Corel Paint formaat had opgeslagen.

bedankt
GJ

application.FollowHyperlink "c:\mydocs\test.doc",,True

Het maakt niet uit wat voor soort bestand of je opent.
Het bestand wordt geopend in de toepassing die gekoppeld is aan de extentie van het betreffende bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan