• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding uploaden via button visual basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

timoernummer

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2020
Dag Mensen,

Ik heb een klachtenregistratie bestand online gevonden op dit forum, helaas kon ik daar niks meer plaatsen omdat deze verlopen was, nu heb ik deze aangepast zo ver ik kon komen. echter zou ik graag nog 2 extra's willen toevoegen

Is dit mogelijk om bijvoorbeeld een afbeelding up te loaden in dit microsoft visual basic bestand?
ik weet namelijk alleen dat ik er in kom door alt f11 te drukken, maar daarna zie ik de bomen door het bos niet meer.

ook wil ik graag dat ik bij leverancier hetzelfde kan doen als bij ''opgesteld door'' (maar dan tabblad 4)

hierbij het bestand wat ik al heb kunnen maken.. zie bijlage

Hierbij de wensen die ik graag wil (zie afbeelding wensen)

ik ben jullie dankbaar als dit kan lukken!

Bijlagen

Super, bedankt voor het meedenken!! :D

echter pakt hij nu niet leverancier a, b, c, d etc... (net zoals bij de namen, ik kan alleen leveranciers selecteren?)

mbt tot een foto uploaden,,, zou deze in tablad 5 mogen komen icm met de automatische gegeneerde klachtencode. lukt dit?

Die leveranciers moet je eerst invullen in het tabblad leveranciers, evt. met een formulier.

Maar als je een record in het formulier opslaat en daarbij het veld leveranciers handmatig invult, wordt die naam automatisch toegevoegd aan het leveranciersblad. Probeer het maar.

Ik ga even spitten aan de Afbeelding ... en zo...

Mag ik jou hardstikke bedanken!

echter als de foto te groot is geeft die een foutmelding, (geeft verder niks, even knippen en kleiner maken en het probleem is opgelost)

helaas treden er nu wel wat problemen op.

Fout 1: bij het opslaan:

Windows("VBA Codes en Fomules Overzicht.xlsb").Activate

Fout 2:

zo kan ik nu niet meer klikken op: klacht opslaan als PDF?

vraag 3:

kun je mij uitleggen hoe de ik klachtencode straks op ''2021'' kan zetten? dus 2021 - 1 (als dit de eerste klacht word?)

Laatst bewerkt:
Fout 1 was mijn fout. Verholpen
Fout 2: Zorg dat er in de map waar je document wordt/is opgeslagen een submap Klachten aanwezig is. Maak deze eventueel, met exact deze spelling.
Fout 3. Ik heb een knop toegevoegd waarbij je het jaar kunt aanpassen.

Ook een zelfde klein formuliertje voor de Medewerkers. Misschien handig.

Verder heb ik nog wat foutjes in de code aangepast, hoewel ik het liever totaal anders zou doen, maar het werkt t.n.t.

De textbox met klachtnummer heb ik aangepast naar Standaard, om dat je een tekst nu eenmaal niet kunt laten doortellen.

Je zult zien dat er nu automatisch een nieuwe nummering komt na opslaan of wissen.

Overigens kun je het formaat van dit nummer gewoon in je tabblad aanpassen. Vergeet dit dan ook niet te doen in de code van de knop "Nieuw jaar"...
Gebruik geen leesteken of streepjes, dan kun je niet doortellen. Tenzij je een ander formaat wilt, dan valt er wel iets aan te passen in de totale code..

Succes...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik spring een gat in de lucht, alles werkt zoals ik het in gedachte had.

de afbeelding pakt die alleen niet in PDF, is dit haalbaar? alle informatie van tablad 1 pakt die namelijk in de PDF. (van mij mag hij de afbeelding namelijk ook uploaden in tablad onder het kopje ''klachtenformulier''

dan moet die het wel afdrukken op de pdf lijkt me.

'' jaartal werkt top! ''
'' de pdf maken met de submap werkt top''
''fout 1 is weg ''

:)

De afbeelding wordt nu gemaakt op Tabblad Klachtenoverzicht en wordt mee uitgeprint. Ik heb hem iets kleiner gemaakt, dat kun je in de code (zoals gezegd) aanpassen.
Ook heb ik de knop Nieuw jaar aangepast zodat deze wordt verborgen als je een item met een bestaand nummer selecteert uit de listbox, om te voorkomen dat je deze overschrijft. Dat is niet zo handig. je ziet hem dus alleen bij een LEEG formulier. In principe mag je in de Inputbox ook b.v. een maandnummer of weeknummer (of beide) invullen, als je maar ALLEEN cijfers invult, geen spaties en andere tekens.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan