Afbeelding weergeven op het raport na het plaatsen van een vinkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systeempje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Beste,

Ik had het er met Octafish al over gehad in mijn vorige topic, ik heb een voorbeeld bestand gehad en zou hiermee gaan stoeien. Later ging het in dat zelfde topic over iets anders. Nu wil ik toch nog heel even terug naar het voorbeeldbestandje, aangezien dat andere topic al bestond uit verschillende vragen, open ik een nieuw topic, het forum moet niet te vervuild worden en overzicht moet wel blijven bestaan.

Het probleem was als volgt.... ik liet een afbeelding weergeven na het plaatsen van een vinkje. Dit werkte in het formulier wel maar niet in het raport (ondanks dat ik afdrukweergave kies bij Access raport). Octafish heeft mij toen een voorbeeldje gestuurd dat werkte maar ik heb alles zo goed als mogelijk overgenomen in mijn database maar daar wil het nog niet werken.

Probleem is dus, de afbeelding in mijn database word niet weergegeven op het raport na het plaatsen van een vinkje in het formulier, in het formulier werkt het wel!

Wil iemand mij hierbij nog even ondersteunen

Bijlagen

Jouw code kan niet:
Code:
Private Sub plaatje_vink_Click()
If Me![plaatje_vink] = True Then
        Me![Afbeelding].Visible = True
        Else
        Me![Afbeelding].Visible = False
        End If
End Sub

Private Sub Report_Current()
plaatje_vink_Click
End Sub
want die gebeurtenissen bestaan niet in een rapport.

Gebruikt de 'on format' gebeurtenis, van de sectie waar het object staat, van het rapport. In dit geval dus de detail-sectie
In code
Code:
Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    Me!Afbeelding.Visible = Nz(Me!plaatje_vink, 0)
End Sub

Ga naar de ontwerpweergave van je rapport.

In de eigenschappen van de details staat bij het tabblad "Opmaak" de optie "Nieuwe pagina" op "Geen" bij jou en bij Octa staat "Na sectie".

Daarna nog even de code goed bekijken. Daar zit ook nog een verschil. Let even op dat bij Octa het object Afbeelding objAfbeelding heet. Bij jou heet het object Afbeelding Afbeelding. Hou daar rekening mee met het overnemen van de code.

Ga naar de ontwerpweergave van je rapport..

Ja maar dit is niet de oplossing want het bestand van Octafish werkt prima, heb alles overgenomen zoals hem maar dit werkte niet....

Kijk maar, gebruik je Access 2007 open het raport dan in afdrukweergave.

Bijlagen

Nee nog niet. Wij werken nog met 2003. Ik kijk thuis wel even.

Tis gewoon een 2003 bestand.
Bedoel alleen als je hem in 2007 open, moet je dit doen met de afdrukweergave.
Octafish heeft in zijn werkende voorbeeld iets gedaan, wat ik niet goed heb overgenomen...

Jij zet, in het nieuwe voorbeeld, de objecten in de rapportkop, en niet in de detailsectie, terwijl de code wel staat bij 'on format' van de detailsectie.

Heb je bestandje even aangepast. Bedoel je zoiets?

Ja, klopt maar dan in het bestand van #4, jij heb denk ik #1 aangepast van mij.
Maakt niet uit, dan kan ik het zelf ook proberen, van zelf doen leer je.... juist dan.

Wat heb je allemaal moeten aanpassen?

@Charles
In zijn algemeenheid is het niet juist om de 'page' gebeurtenis te gebruiken voor dit soort zaken. Deze gebeurtenis treedt in dit geval op omdat je na ieder 'detail' naar een andere pagina gaat. Beter is het gebruik van de 'on format' gebeurtenis van de (detail)sectie, deze treedt steeds op bij verandering.

@Charles
In zijn algemeenheid is het niet juist om de 'page' gebeurtenis te gebruiken voor dit soort zaken. Deze gebeurtenis treedt in dit geval op omdat je na ieder 'detail' naar een andere pagina gaat. Beter is het gebruik van de 'on format' gebeurtenis van de (detail)sectie, deze treedt steeds op bij verandering.

Schop!

Laatst bewerkt:
Harry,

Kun je een voorbeeldje maken, zodat ik het verschil kan zien? :o

Laatst bewerkt:
Wat ik in de posting van 14:33 vermeld heb.

Deel 1
Eerst naar de ontwerpweergave gaan van je rapport. Daarna naar de eigenschappen van de details. Kies voor tabblad "Opmaak". Zet de eigenschap "Nieuwe pagina" op "Na sectie".

Deel 2
Haal alle code van je rapport weg. Zet vervolgens onderstaande code er voor in de plaats.

Code:
Private Sub Report_Page()
If Me.Gereed = True Then
        Me.Afbeelding.Visible = True
Else
    Me.Afbeelding.Visible = False
End If

End Sub

@Harry,

Ik heb alleen de vraag beantwoord wat het verschil is in het voorbeeldbestand van de poster en het voorbeeldbestand van Michel. Als je dus over de correctheid van het gebruik van de code wilt discuseren, dan graag met de maker van de code.

Charles ik begrijp dat jij het advies van Harry heb opgevolgt.....

@Systeempje,

Nee, dat heb ik niet. Ik ben uitgegaan van het voorbeeld van Michel. Jouw vraag was immers wat het verschil was tussen jouw voorbeeld bestand en het voorbeeldbestand van Michel. Dat heb ik geprobeerd aan jou uit te leggen.

Harry is er met zijn oplossing doorheen komen fietsen. Aan jou de keuze of je kiest voor de oplossing van Michel of voor de oplossing van Harry.

@Harry

Ik zie ik bericht #14 inderdaad de code die jij in je bijlage had gebruikt.

Ik ga dit vanavond proberen, tot die tijd gaat deze vraag op opgelost!

Hierbij een voorbeeld met een aantal (on)mogelijkheden

@Charles
Harry is er met zijn oplossing doorheen komen fietsen
Ik gaf als eerste een antwoord op deze nieuwe vraag. Maar dit klinkt alsof ik iets doe wat niet mag...

Bijlagen

Sorry was niet zo bedoeld, maar nogmaals de vraag ging uit van de 2 voorbeeld bestanden vandaar. Daarnaast kwam jij met jouw oplossing.

Dit is de enige code die je nodig hebt op het formulier:

Code:
Option Compare Database

Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Me.Vervallen = True Then
        Me.Afbeelding.Visible = True
Else
    Me.Afbeelding.Visible = False
End If

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan