mark1987vw
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mei 2009
Goedemiddag,
Ik heb een userform waarin ik een afbeelding inlaad.
Genaamd image1.
Deze afbeelding wil ik gebruiken in een worksheet.
Maar hoe kan ik een afbeelding vanuit een userform kopieren naar een afbeelding in een worksheet.
Ik dacht een afbeelding te plaatsen op blad1 en ik heb geprobeerd deze aan te passen naar de bestandsnaam of naar het bestand in de userform maar dit lukt niet helemaal.
Ik dacht zo iets te proberen maar dit werkt niet.
Dit is de huidige code wanneer ik op een button druk.
Hierin worden de values van de textboxen naar cellen in de worksheet gekopieerd.
Dit lukt prima zo maar hoe krijg ik dit voor elkaar met de afbeelding uit de userform (Image1) te kopieren naar een cell of te vervangen voor een afbeelding die ik nu in de sheet heb gezet.
Ik hoor het graag.
Ik heb een userform waarin ik een afbeelding inlaad.
Genaamd image1.
Deze afbeelding wil ik gebruiken in een worksheet.
Maar hoe kan ik een afbeelding vanuit een userform kopieren naar een afbeelding in een worksheet.
Ik dacht een afbeelding te plaatsen op blad1 en ik heb geprobeerd deze aan te passen naar de bestandsnaam of naar het bestand in de userform maar dit lukt niet helemaal.
Ik dacht zo iets te proberen maar dit werkt niet.
Code:
ActiveSheet.Shapes("Gerechtfoto").picture = Me.Image1.picture
Dit is de huidige code wanneer ik op een button druk.
Hierin worden de values van de textboxen naar cellen in de worksheet gekopieerd.
Dit lukt prima zo maar hoe krijg ik dit voor elkaar met de afbeelding uit de userform (Image1) te kopieren naar een cell of te vervangen voor een afbeelding die ik nu in de sheet heb gezet.
Code:
Sub NaarDatabase()
Dim rng As Range
Dim sh As Worksheet
Dim Lastrow As Long
Set sh = Worksheets("PDF")
' Set rng = Range(0,0
' Lastrow = Sheets("Totalen").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
If UserForm1.TextBox1.Value = "" Then
MsgBox "Er is geen invoer gedaan", vbCritical, "Strandpaviljoen Noordduine - Geen invoer"
Exit Sub
Else
Range("B1").Value = UserForm1.TextBox1.Value
Range("B2").Value = UserForm1.TextBox2.Value
Range("B3").Value = UserForm1.ComboBox1.Value
Range("B4").Value = UserForm1.ComboBox2.Value
End If
End Sub
Ik hoor het graag.
Laatst bewerkt: