Afbeeldingen automatiesch laten veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolegino

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hoe moet ik dat precies doen?

Voorbeeld wat ik wil lijkt op: Klik Dat de afbeeldingen om de paar seconden veranderen, met vloeiende balken e.c.t.

Heb zelf wat geprobeerd: Klik Maar het is nog niet het zelfde + dat er telkens 1 minuut niks weergeven word.

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Heb zelf wat geprobeerd: Klik
Die kunnen we helaas niet zien: "Site onder review" zegt 000webhost... :confused:
  • Dit is er eentje met overvloeiers: foto-carrousel_vs2.php.
  • Als javascript bij de bezoeker uit staat, kan deze zelf de afbeeldingen doorscrollen.
  • Kant-en-klaar script: carrousel_vs2.js.
  • Kant-en-klaar stylesheet: carrousel.css.
  • Hij doet het ook met grotere afbeeldingen! :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik heb wat geprobeerd, en dit komt eruit: Klik

Moet je even wachten, en dan stopt het opeens. na 1 minuut begint het weer opnieuw. Die 1 minuut moet er dus tussenuit, maar heb geen idee waar ik dit weg moet halen.

Ps: Afbeeldingen moeten nog verandert worden.

Hoi coolegino,
Er is iets misgegaan bij het plakken en knippen:
  • Je had Firebug aan staan, en nu zitten de Firebug-styles er ook in. Die kunnen er zonder bezwaar uit.
  • In het banner-carrousel staan een aantal div's die er niet in thuis horen.
Als je die er uit haalt, gaat het goed:

Verder heb je ook de hele website-structuur van Walibi er in geplakt: dat is een website met het Drupal-CMS, wat jij niet gebruikt. Daardoor is de html-code erg zwaar en onoverzichtelijk geworden (12kB). Ook zitten er nog allerlei grote javascript-toebehoren van de Walibi-site in, die voor dit carrousel helemaal niet nodig zijn.
En tenslotte gebruikt Walibi de "jQuery Nivo Slider", wat een script is van 7kB, maar wel jQuery van 56kB nodig heeft.
Kortom: het is allemaal onnodig zwaar!
En bovendien: als javascript uit staat, kan je alleen maar het eerste plaatje zien.

Maar ... als je het carrousel van m'n vorige post gebruikt:
  • heb je een minimale en erg overzichtelijke html-code (3kB),
  • zijn een stylesheet van 2kB en een javascript van 1kB genoeg,
  • en is de totale pagina-zwaarte (excl. de images) dus maar 6kB;
  • kan iemand zonder aangezet javascript alle plaatjes zien, met een dan automatisch verschijnend schuifbalkje.
En werkt dat?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi,

Sorry voor de late reactie, maar had er even geen tijd voor.

Bedankt voor de aanpassing, echter ben ik bang dat ik weer wat verkeerd doe.
Ik heb het bestand opgeslagen en geüpload naar mijn tijdelijke website. Precies het zelfde resultaat als jij gemaakt had.

Echter, nu heb ik 2 afbeeldingen verandert, en dan gaat het mis. de 1 komt onder de ander uit. (Of zoiets) terwijl de afmetingen het zelfde zijn als de andere afbeeldingen. Dus waarom dit gebeurd is mij niet duidelijk. Misschien dat het bij jou niet zichtbaar is, maar dan maak ik wel even een filmpje ervan.

Link: http://walibi.herobo.com/fansite-carrousel.htm

... terwijl de afmetingen hetzelfde zijn als de andere afbeeldingen.
Dat dacht je: mooi nietes! :P
Er zijn er drie van 878*340px, en twee van 998*567px.

En je moet niet de "Generated Source" van mijn testpagina overnemen, maar de gewone broncode. Anders krijg je er stukjes resultaten van javascript in, en die maken dat de overgangen soms verspringen in plaats van overvloeien.

Met vriendelijk groet,
CSShunter

Afbeeldingen nu wel het zelfde formaat, of mijn PC moet stuk zijn. Alleen blijven ze nog steeds onder elkaar uit komen. (Hoop dat je weet wat ik bedoel hiermee)

Heb wel het bestand aangepast naar de broncode.

Afbeeldingen nu wel het zelfde formaat, of mijn PC moet stuk zijn.
Dan is je PC stuk! :p

Want als deze walibi.herobo.com/fansite-carrousel_bestanden/Naamloos1.jpg
en deze walibi.herobo.com/fansite-carrousel_bestanden/Naamloos2.jpg hetzelfde pixel-formaat hebben
als deze walibi.herobo.com/fansite-carrousel_bestanden/wal-intro-tekst.gif...
... dan eet ik mijn hoed op! :d

Alleen blijven ze nog steeds onder elkaar uit komen.
Dat blijft dus ook kloppen: ze hebben op de server niet hetzelfde formaat, en dan ook niet bij de bezoeker > dus komen ze onder elkaar uit: altijd!!! *)

Als de afbeeldingen bij je thuis wel exact het goede formaat hebben, is er dan misschien iets mis gegaan bij het uploaden?

Als ze niet het goede formaat hebben, kan je ze bv. op schaal brengen met IrfanView, als je geen tekenprogramma hebt dat kan verkleinen en vergroten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt! Nu is het gelukt.

De afmetingen stonden het zelfde, maar waren het niet. (Even alle 2 in Photoshop geopend, en kon meteen zien dat de 1 kleiner was dan de ander)

Dus nu kan ik ver. Nogmaals bedankt.

----------------------------------
Ps: Ik heet nu coolegino2, omdat ik het wachtwoord van het andere account niet kon wijzigen. (Was verplicht)

Even ter informatie, de slider op de walibi site is de nivoSlider.

een jQuery plugin die werkt aan de hand van javascript.
Als je hierop googled zul je op de website van nivoSlider precies vinden hoe dit werkt etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan