afbeeldingen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieuwke1995

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo,

ik heb een website waar een aantal afbeeldingen op staan. Nu heb ik gelezen dat je met behulp van php afbeeldingen kunt beveiligen tegen de rechtermuisknop zodat mensen de afbeeldingen niet makkelijk kunnen kopieren. Ik weet die code alleen niet, wie wel??

Dit is onmogelijk. Je kunt mensen hoogstens frustreren, maar elke vorm van "beveiliging" is binnen 5 seconden te omzeilen.

Je enige optie is om een watermerk in de afbeelding te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik zou niet eens de moeite doen met zo'n script, ze zijn allemaal te omzeilen door Javascript uit te zetten.

Het enige wat je doet is bezoekers frustreren en wegjagen van je website met irritante popups.

True, ik zou het ook niet doen. Enige oplossing welke niet vervelend is, is een niet al te irritant (dus niet 500px breed enzo) watermerkje erin zetten middels een script.

True, ik zou het ook niet doen. Enige oplossing welke niet vervelend is, is een niet al te irritant (dus niet 500px breed enzo) watermerkje erin zetten middels een script.

Of een progje als hierboven vermeld

Dat is geen oplossing, dat is alleen maar frustrerend. Iedereen die die plaatjes wil hebben heeft ze binnen 5 seconden alsnog, dus het enige wat je doet is bezoekers frustreren die rechtsklikken op iets (bijv om tekst te kopieren of iets in een nieuwe tab te openen ofzo)

Het kost je alleen maar bezoekers.

weet iemand ook of er een script is dat automatisch op elke afbeelding een watermerkje zet? iemand uit mijn klas heeft me verteld dat dat kan, maar hij wist zelf niet hoe het moest...

Ik heb dit:
Code:
<?php
if (strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'MSIE') !== FALSE) {
?>
<script language="JavaScript">

var message="Sorry, deze functie is uitgeschakeld.\n© 2009-2010\nNiets van deze site mag worden gekopieerd zonder voorafgaande schiftelijke toestemming.";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
</script>
<?php
}else{
?>
<script>
 var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
  if(navigator.appName == "Netscape") document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP);
  function mischandler(){
   return false;
 }
  function mousehandler(e){
 	var myevent = (isNS) ? e : event;
 	var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
    if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
 }
 document.oncontextmenu = mischandler;
 document.onmousedown = mousehandler;
 document.onmouseup = mousehandler;
  </script>
<?php
}
?>
<script language="JavaScript1.2">
function disabletextselect(i){
return false
}
function renabletextselect(){
return true

}
//if IE4+
document.onselectstart=new Function ("return false")
//if NS6+
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disabletextselect
document.onclick=renabletextselect
}

</script>
Wat het doet is kijken of je Iexplorer gebruikt en als dat zo is een scriptje erneer zetten dat ervoor zorg dat je een alert box krijgt waar in staat dat je niet dingen mag kopieëren.
Als je geen iExplorer gebruikt zet die er een scriptje neer dat ervoor zorg dat je gewoon niet op de rechtermuis knop kan klikken.

Het andere scriptje zorgt ervoor dat je niets kan selecteren.

De scriptjes zelf zijn Javascript en het kijken of je iexplorer gebruik is php.

(De rede dat iexplorer een special scriptje heeft is omdat scriptje dat ik nu voor iexplorer gebruik niet goed met Firefox werkt en dan kunnen firefoxgebruikers wel afbeeldingen opslaan).

Dat zijn vooral erg kinderachtige scripts die niet werken.

Tip: control + U.

Dan heb je de source code, en dan vis je daar gewoon de afbeelding uit.

Voor de mensen die geen zin hebben om op print-screen the drukken, althans.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan