Afbeeldingen en Muziek uit menu Start verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Zojuist een schone installatie van Vista uitgevoerd. En jawel, je loopt weer met je mond
tegen een probleem aan. Via de eigenschappen van het menu Start kun je de standaard-
koppelingen naar je persoonlijke mappen uitzetten, maar ik krijg deze keuze niet voor
Afbeeldingen en Muziek. Ik heb de standaardmappen inmiddels verwijderd uit C:\Users\
Gebruikersnaam, dus de koppelingen staan ook dood. Hoe krijg ik die troep eruit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat raar, ik krijg ze er wel uit met Vista.
Rechtsklik start-> eigensch.-> menu start ->aanpassen-> aanvinken "dit onderdeel niet weergeven". EN DAN OK EN OK.

Dat dat de standaardmanier was wist ik natuurlijk al. Het probleem WAS dat Afbeeldingen
en Muziek niet in het keuzelijstje weergegeven werden. Ik ben er ook al achter hoe het kwam.

Normaal heb ik de gewoonte na de installatie eerst die opties uit te vinken. Vervolgens
verwijder ik de standaardmappen van mijn account, omdat ik mijn data op een andere
partitie behoud. Dit keer deed ik het bewust andersom, maar ik wist niet dat dit problemen
zou geven. Hierdoor kwamen de nog in het menu Start bevindende koppelingen droog
te staan, en werden ze niet meer weergegeven omdat de mappen toch niet meer bestonden.
Door de mappen opnieuw aan te maken (weliswaar met een Engelse namen, want op
de achtergrond hebben de mappen Engelse namen, dus Music en Pictures in dit geval),
en opnieuw op te starten waren de mappen weer aanwezig en kon ik ze eerst uitvinken
en daarna verwijderen.

Probleem is dus opgelost. Toch vervelend, met zoiets heb ik dan altijd gelijk de neiging
mijn Windows-schijfje er weer in te proppen en weer opnieuw te installeren, maar daat ben
ik nogal overdreven in.

Nee hoor, en zonet kom ik nog ergens achter. Ik wil mijn Windows avater wijzigen,
maar de map met afbeeldingen opent niet. Je raad het al: na het aanmaken van een map
genaamd Pictures deed hij het wel... Kennelijk is Vista nogal gehecht aan zijn eigen
mapjes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan