• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeeldingen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobus23

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Ik kan afbeeldingen in excel plaatsen door 'invoegen'
weet iemand of je dan ook d.m.v. Een formule een verwijzing kan maken?

Bijv. Als cel a1=1 dan plaatje 1 in cel b1
als cel a1=2 dan plaatje 2 in cel b2

ik kom er niet uit omdat plaatjes geen naam hebben in excel?

Ik heb in een bestand een cel waarin een foto telkens wisselt als ik een andere cel wijzig.
Hiervoor heb ik onderstaande formules gebruikt. Deze zijn ingevoerd onder het tabblad formules: namen beheren. De eerste heet bij mij 'picture' en de tweede formule heet 'picturelist'. Daarna voer je een object in (bitmap image) en deze geef je de naam 'picture' (dus gelijk aan de eerste formule).

Op tabblad Groep 1-2 wijzigt cel C144 d.m.v. een keuzelijst, waarna de afbeelding mee wijzigt. Alle voorkomende namen staan op tabblad Blad 1 in kolom A en alle afbeeldingen in kolom B (Deze heb ik wel moeten verkleinen, zodat ze in een cel passen) Maar op mijn invoerblad kan ik het objectvlak weer groter maken, waardoor je toch een normale foto krijgt.

=VERSCHUIVING(Blad1!$B$2;VERGELIJKEN('Groep 1-2'!$C$144;picturelist;0)-1;0;1;1)

=VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;1;0;AANTALARG(Blad1!$A:$A)-1;1)

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Is voor mij al weer een tijdje geleden en door goed speuren op internet ben ik er zo achter gekomen.

Yep, dit is wat ik bedoel. Alleen moet je dan een aanpassing maken, zodat je inplaats van een keuzeveld de invoer handmatig doet (Lijkt me de makkelijkste aanpassing).
Of je dan perse foto 1 in cel A1 en foto 2 in cel B1 wilt hebben moet je ook maar even bekijken (Dit is een wat lastigere aanpassing), maar is met deze oplossing dus niet nodig. De foto kan binnen één cel gewijzigd worden.

Veel succes!

Danny,

Nu is de invoer nog steeds een keuzeveld, maar dit is een kwestie van de gegevensvalidatie deleten!!
Jij hebt volgens mij geen bitmap image gebruikt, want ik kan mijn foto niet draaien!!
Wat heb jij gebruikt?? Want zomaar een afbeelding invoegen kan volgens mij niet omdat (zoals cobus terecht zegt) je dan de afbeelding geen naam kan geven.

Groet

Beste Maurice1976

De afbeeldingen hebben toch wel een naam, klik op een foto en kijk in het NAAMVAK.
De afbeeldingen staan allemaal op tabblad 2.
En de foto's kunnen wel gedraaid worden met het groene bolletje erboven of via rechtermuisklik op de foto en dan draaihoek bij Grootte en eigenschappen.

Groetjes Danny. :thumb:

ik zie in het excel bestand dat het werkt, alleen hoe benoem ik nu een foto dat die te voorschijn komt?

in een formule verwijs je normaal naar een bepaalde cel, kan dat nu naar de foto? ik snap niet hoe je dit hebt gemaakt

Beste cobus23 ;)

Ziehier de site waar het beschreven staat.

Groetjes Danny. :thumb:

JA, via deze site heb ik destijds mijn versie gemaakt. Hier moet je zeker uitkomen. Gewoon de stappen volgen.
Danny....De rijen boven mijn invulblad had ik verborgen, waardoor ook de groene stip om de afbeelding te draaien wegviel, hahahah.

Succes Cobus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan