Afbeeldingen in HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Ik wil een website maken, waarbij op de bovenste rij 2 of 3 afbeeldingen komen. Deze zijn even groot en moeten uitgelijnd worden, dus linksboven, (midden) en rechtsboven en de tussenliggende ruimte transparant. Nu had ik dat al uitgeprobeerd met spaties (&nbps), dat werkt wel. Maar is er niet een makkelijkere manier?

Laatst bewerkt:
Wat is daar onduidelijk aan? Gewoon een afbeelding in de linker- en rechter bovenhoek en evt. één midden boven. Wat heeft dat met een editor te maken? Het gaat om de code. Ik werk met Dreamweaver CS6.

Laatst bewerkt:
code

Nou ik moet toch weten hoe je het maak.
ik zou gewoon tabellen gebruiken in een grafische editor.
ik ben niet zo goed in alleen maar codes en dan ook nog met locaties.

Ik heb gewoon de breedtes van de afbeeldingen aangepast.

Hu-hu! :rolleyes:
  • Met   werken kan, maar is niet echt goede code, en bij vergroting van het letterformaat door de bezoeker gaat het fout: dan verschuift alles.
  • Tabellen: brrrrr, die zijn niet voor opmaak bedoeld. Slecht, al jaren beter mogelijk, en in strijd met de webrichtlijnen!
  • En de vraag is volstrekt duidelijk! :)

Wat wel kan:
Even rekenen hoe groot de afstand moet zijn (bv. 100px ertussen), en het tweede en derde image een class="afstandLinks" meegeven. met in de css:
Code:
.afstandLinks {
    margin-left: 100px;
}
Als de images niet even breed zijn, kunnen de tweede en derde een eigen ID krijgen met hun eigen afstand.
  • Dit werkt als bekend is hoe breed het element is waar de images in zitten.

Andere manier: het linker-image een {float: left;} geven, het rechter-image een {float: right}, de <div> of de <p> waar de images in zitten een {text-align: center;} geven, en het middelste image als laatste in de html-code zette (gewoon zonder float).
  • Dit werkt ook als je van tevoren niet weet hoe breed de <div> van de images is (bv. bij een liquid layout met de breedte in percentages).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Hier kan ik zeker mee verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan