Afbeeldingen in mails / nieuwsbrieven wordden niet meer binnen gehaald sinds 3/11/16

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genkenaar

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2016
Berichten
22
Sinds gisteren morgen haalt mijn Outlook 2016 geen afbeeldingen meer binnen.
Hij geeft steeds: "de afbeelding kan niet worden weergegeven. Het bestand is mogelijk verplaatst, heeft een andere naam gekregen of is verwijderd. Controleer of de koppeling verwijst naar het juiste bestand en de juiste locatie"
Klik je op de afbeelding dan werkt de link naar internet wel. Dus enkel de weergave in de mail werkt niet. Zeer vervelend. Daarom wie kan mij verder helpen om de afbeeldingen die tot en met 2/11 gewerkt hebben opnieuw in mijn outlook te krijgen.
Alvast bedankt.
 
Stuur vanuit je eigen mailadres eens een mailtje naar jezelf en voeg een plaatje (.jpg) vanaf de hdd van je eigen computer als bijlage bij.
Ik hoor graag wat er gebeurt.
 
Resultaat van de tests

Dag gast0225,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb twee tests gedaan:
1. afbeelding in "bijlage". Bijvoegen lukt. Na ontvangst is de bijlage ook te openen.
2 Afbeelding in bericht zelf kopiëren. Afbeelding is NIET zichtbaar, de selectie van de afbeelding, kadertje me schaalpunten is wel te zien bij selectie. Dus geen afbeelding meer in de berichten.
Heb dan ook oudere berichten met afbeeldingen terug gaan openen en ook daar geen afbeeldingen meer !!!
Wat kan hier aan de hand zijn?
Alvast bedankt wie me ook helpen kan!
 
Ok, er is kennelijk wat in het 'vertrouwenscentrum' veranderd.

Klik op 'bestand', 'opties', 'vertrouwenscentrum', 'ínstellingen voor vertrouwenscentrum' en kijk onder 'automatisch downloaden'.

Vertel of dat scherm bij jou daar v.w.b. de vinkjes, er uitziet zoals hieronder. Lees de tekst bij de (eerste) optie (het vinkje wat meer naar links staat dan de rest) en het zal je duidelijk zijn wat je moet doen?

vertrouwenscentrum.jpg

Heb je daarnaast ook problemen met afb. weergave in berichten die je nieuw maakt en van een afbeelding wil voorzien, dan moet je de html weergave inschakelen.
Dat doe je door in een nieuw bericht te kiezen voor 'tekst opmaken' (bovenin, een tabje) en vervolgens daar te kiezen voor html.
 
Laatst bewerkt:
Vertrouwenscentrum stond volledig uit. Heb alles aangepast zoals in jouw afbeelding, alles aan. Geeft GEEN verschil, sorry.
Tekst opmaak stond en staat op HTML.
Moet iets anders aan de hand zijn.
 
Je hebt de tekst daar niet goed gelezen. :D ;) Juist dóór het zetten van vinkjes blokkeer je het automatisch downloaden van afbeeldingen. Zoals je het aantrof stond het dus al prima. Verander het nog eens, start de machine opnieuw op en doe een testje met een afb. IN een mailbericht. Werkt het dan nog steeds niet, dan :

kun je nog een Office reparatie toepassen, al betwijfel ik of dat de oorzaak zal oplossen. Weet je hoe dat moet?
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het verkeerd lezen.
Reparatie: is dat bij instellingen - Programma's - Office 365 - rechts klikken ipv verwijderen herstellen klikken?
Alvast bedankt voor het zo kort opvolgen en de hulp!!!
 
Correct, in programma's en onderdelen etc. etc. (zoals je zelf idd. al aangeeft). Kies wel voor online reparen (als je tenminste de keuze hebt tussen offline en online, maar dat weet ik niet zeker bij een 365 versie)
Check daarna eens of de vinkjes er allemaal weer staan (vertrouwenscentrum) en haal, als dat zo is, het meest linker vinkje weg, de rest is dan automatisch niet (meer) van toepassing.

Daarna......

duimen.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven : de meest voor de hand liggende oorzaak was het vertrouwenscentrum.
 
gast0225, bedankt voor het meedenken.
Herinstallatie gaf dus geen oplossing, zoals al eerder gezegd.
Heb ik met jouw gegeven zitten verder denken. Ik wou windows naar een vorig herstelpunt laten gaan, maar om onverklaarbare rede vroeg hij één naar het wachtwoord van het account dat ik gebruik. Gaf het correct in, maar hij aanvaarde het niet. Ik wijzig het oude wachtwoord, dat aanvaard hij, maar als ik terug naar een vorig herstelpunt wil, aanvaard hij het nieuwe paswoord weer niet.
Laatst geinstalleerde programma was WINZIP 20.5 officieel aan gekocht. Omwille van niet herinstalleerbaar naar vorig herstelpunt, verwijder ik WINZIP 20.5 en alle problemen met afbeeldingen in Outlook 2016 zijn opgelost.
Dus moest je ooit nog van zulke problemen horen of zien, denk dan eens aan dit probleem, de oorzaak en de oplossing.
Groetjes.

PS. ik laat nog even open moest je nog willen reageren. Nogmaals dank om mee te denken.
 
Het is mij een raadsel welke rol Winzip in het probleem heeft gespeeld.
 
Bijkomend tijdens de problemen met afbeeldingen onder outlook kon ik afbeeldingen op Internet enkel als png-bestand opslaan. Voordien kon dat als jpg. Nu nadien kan dit weer als jpg. Winzip veroorzaakte dus meerdere problemen.
Vreemde zaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan