• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeeldingen kunnen zien in Word en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchjohnny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Ik heb een vraagje over mijn systeem (een beetje verouderd, ik weet het), het is een Pentium III 800 Mhz, 512 Mb geheugen, werkend onder Windows 2000.

Telkens als ik in Word of Excel (Office 2000) een afbeelding invoeg dan heeft de computer heel veel moeite om de afbeelding weer te geven. Als ik ook maar 1 mm scroll dan is het verdwenen. Dit is heel lastig omdat ik vaak afbeeldingen moet invoegen in excelbestanden en dan niet kan zien hoe ze eruit zien. De afbeeldingen die ik invoeg zijn nooit erg groot, meestal ca. 150 Kb en ik heb meestal geen zware programma's lopen. Dus het geheugen wordt niet echt overbelast.

Er zit een oude grafische kaart in (Diamond Viper II Z200, 32 Mb). Kan het probleem daaraan liggen of moet ik het toch ergens anders zoeken?

Ik hoop dat iemand een goede oplossing voor me heeft,
Alvast bedankt,
John

Videokaart kan een probleem zijn.
150 kb vind ik niet echt klein.
Wat voor bestanden zijn het?
Indien bmp dan snel omzetten naar jpg of gif (met bijv. Irfanview).
Ik heb voor de aardigheid even een bmp bestand omgezet naar jpg, gif en tif met onderstaand resultaat.
soort grootte in KB
bmp 676
jpg 76
gif 51
tif 235
Nogal een verschil, vindt je niet?

Beste Jan,
In de eerste plaats bedankt voor je reactie. Ja ik weet ervan, bmp is een stuk groter dan jpg/jpeg en gif. Daarom had ik alles al omgezet naar jpg. En 150 kb is niet zo groot Jan, vooral niet als de bron (jpg-bestand) 6 mb is. Nog kleiner en ik ga teveel verliezen en dat wil ik niet. Bovendien gaat het niet om veel afbeeldingen, slechts zo'n 6 stuks.

Maar je hebt gelijk. Want indien ik bmp ingevoegd zou hebben dan zou het overigens ook geen 150 kb zijn want dan is de basis (jpg) al helemaal niets, nl. zo'n 17 Kb en dus zijn details dan niet meer zichtbaar.

Het probleem ligt dus ergens anders aan en sta open voor nog meer suggesties.

Bedankt,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan