Afbeeldingen naar PDF

• Onderwerp starter Onderwerp starter sear
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sear

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Goedemiddag,

Ik heb een lijst in Excel met allemaal artikelen welke uiteindelijk naar PDF moeten.

De bedoeling is alle artikelen op te delen per pagina waardoor er een soort catalogus effect onstaat.
Vervolgens moeten alle afbeeldingen van de artikelen (welke wij reeds op de computer hebben) in PDF terecht komen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het graag.

Mvgr,

Wil je het geautomatiseerd?

Want anders kun je gewoon een PDF-document printer downloaden en je plaatjes of pagina's "printen" naar een PDF bestand.

Je kunt bijv. gratis Bullzip PDF printer downloaden en installeren.

Hoi Frats,

Ja het moet wel geautomatiseerd. Het betreft een lijst met zo'n 1000 artikelen.
Om somige pagina's moeten 3 artikelen komen en op een andere wel 6. Dit wil ik gaan onderverdelen door in Excel paginanummers aan de artikelnummers te hangen.

mvgr,

Sear

Hm en de plaatjes staan niet in de de Excel file? Die zijn gekoppeld via een bestandsnaam in de Excel file?

Ik denk dat je het beste de Excel file kunt importeren in een programeertaal en een script kunt schrijven die pagina's opbouwt en ze vervolgens uitdraait. Zou zou geen Excel optie weten om prints te maken die rekening houden met de paginanummering in een kolom.

Ben je bekend met een programmeertaal? Opzich denk ik dat de meeste wel kunnen importen van Excel (zeker als je het als .csv opslaat) en de mogelijkheid tot printen zullen ze ook wel hebben.

Hoi Frats,

Bedankt voor je antwoord.

Ik denk dat de door jou beschreven methode perfect is voor wat ik bedoel.
Ik heb nog nooit iets kwa programmeren gedaan. Ik zal me er is in gaan verdiepen. Met welk programma kan ik hiermee het beste uit de voeten?

Nogmaals bedankt.

Groet,

Sear

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan